Handelsbetingelser

Sådan handler du på salling.dk

For at foretage et køb på salling.dk skal du igennem fire trin:

  1. Find den/de varer, du ønsker og læg dem i indkøbskurven - gå herefter til kassen. Vælg om du ønsker gratis gaveindpakning samt til-og-fra kort (vin undtaget).
  2. Indtast dine personlige oplysninger.
  3. Vælg leveringsform og godkend vores handelsbetingelser.
  4. Vælg betalingsform. Salling tager ikke noget betalingsgebyr, uanset hvilket betalingskort, der benyttes. Se under betaling, hvilke kort der accepteres.

Køb af alkohol

Personer under 18 år kan ikke købe stærk alkohol med over 16,5%. Personer mellem 16 og 18 år kan købe alkohol, vin m.m. op til 16,5%. Dette gælder på salling.dk såvel som i vores stormagasiner. Når du foretager et køb på salling.dk, erklærer du dig myndig til at foretage det ønskede køb.

Bestilling af varer på salling.dk

Nogle af varerne er kun at finde på salling.dk, og forhandles ikke i Sallings stormagasiner. Det kan forekomme, at der er særlige tilbud på en vare på salling.dk og ikke i stormagasinerne. I disse tilfælde vil det kun være muligt at få den ekstra rabat ved køb via salling.dk.

Hvis der er varer, som ikke længere findes på salling.dk, skyldes det, at de er udsolgte. I langt de fleste tilfælde bliver varerne bestilt igen og optræder efter kort tid igen på sitet. I nogle tilfælde er der tale om særlige tilbud, som kun er blevet bestilt i et begrænset parti, hvorfor der ikke vil blive bestilt nye varer. Der vil være særlige dagstilbud, som kun er gældende en enkelt dag. Prisen på varen på salling.dk vil derfor kunne variere fra butikkens salgspris.

Skulle der være spørgsmål til din bestilling, er du velkommen til at kontakte os på: 8778 6000 eller salling@salling.dk

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter med mindre andet oplyses.
Når du handler med salling.dk indgås handelsaftalen på dansk.

Levering og forsendelse

Salling.dk leverer dine varer i hele Danmark. Desværre leverer vi ikke til Grønland og Færøerne, heller ikke mod merbetaling.

Forsendelse koster 25 kr. pr. ordre, dog vil køb af vin for under 100 kr. medføre 90 kr. forsendelsesgebyr. I perioder, hvor der er fri fragt over 500 kr., frafalder forsendelsesgebyret, hvis der købes for 500 kr. eller derover.

OBS: Hvis du bor på en ikke-brofast ø, og din bestilling vejer mere end 25 kilo, så kan forsendelsesomkostningerne afvige fra det normale. Kontakt os på salling@salling.dk eller på telefon 8778 6000, så kan vi sammen finde den bedste løsning.

Leveringstiden er 3-10 hverdage.

Indeholder din ordre kun vin, har du mulighed for selv at afhente i Salling Aarhus. Afhentning sker på adressen Fiskergade 60, 8000 Aarhus, og du vil få en mail, når din ordre er klar (typisk næstkommende hverdag efter kl. 14).​

Betaling

På salling.dk kan der betales med:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard/Eurocard
  • Salling kontokort
  • Salling gavekort

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er sendt fra Sallings varelager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Salling tager forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgte varer.

Almindelige vilkår for bytte og returnering

Du har 30-dages fuld bytte- og returret fra den dag, du modtager varen. Du kan vælge at:

  1. Returnere din vare i et af Sallings stormagasiner. Medbring ordrebekræftelsen, der gælder som købsbevis, hvis ikke der er byttemærke på varen. Ordrebekræftelsen modtog du via mail, da du placerede din ordre.
  2. Sende varen retur til salling.dk. Vær opmærksom på, at du selv står for at betale fragten, hvis du returnerer eller ønsker at bytte en vare.

Ved returnering skal varen være i samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original og intakt emballage. Forbrugsstoffer og rettighedsbetingede produkter, som indeholder abonnement eller licenser, tages kun retur i ubrudt original emballage – varen må ikke have været taget i brug.​

Reklamationsret

Du har 2 års reklamationsret. Ved varer købt på salling.dk gælder reklamationsretten fra modtagelse af varen. Dog skal du reklamere inden for en rimelig tid, efter du har konstateret en mangel.

Det forventes, at du som kunde følger de vedlagte brugsanvisninger, vaskeanvisninger og andre anvisninger, som vejleder om korrekt brug og vedligeholdelse af produktet. Misligholdes en vare i forhold til anvisningen, vil det opfattes som fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd, og derfor vil varen ikke være dækket af reklamationsretten.

Der er en mangel eller fejl på et produkt

Skulle du modtage et reklamationsberettiget produkt, beklager vi fejlen. Du skal kontakte vores onlinesupport på telefonnummer 8778 6600, så retter vi fejlen.

Når du modtager dine varer, skal du kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt Sallings onlinesupport på 8778 6600 og meddel, at du har afvist varen. Alle transportskader skal meddeles inden for 2 hverdage.

Tlf.: 8778 6600 - telefonen er åben 10.00-16.00 i hverdagene.