Spar 25% på det meste* med ClubSalling - shop til hende

Handelsbetingelser for salling.dk

Sidst opdateret den 8. august 2023.

Indhold

  • 1. Handelsbetingelser ved køb på nettet
    • 1.1 Om salling.dk
  • 2. Aftalepart og kontaktoplysninger
  • 3. Personoplysninger
  • 4. Priser
  • 5. Afstemning af lagerbeholdning
  • 6. Betaling
    • 6.1 Betalingsformer
    • 6.2 Beløbsreservation ved køb med betalingskort og MobilePay
    • 6.3 Køb foretaget på tablet i Salling Stormagasin med MobilePay
  • 7. Sikkerhed ved kortbetaling
    • 7.1 Delleverancer
  • 8. Levering
    • 8.1 Generelle betingelser
    • 8.1.1 Oversize
    • 8.1.2 Afhentning af salling.dk ordrer i Salling Stormagasin (PostNord)
    • 8.2 Ordrebekræftelse og faktura
    • 8.3 Leveringsomkostninger
    • 8.4 Leveringstid
    • 8.5 Køb med henblik på videresalg
  • 9. Fortrydelsesret
    • 9.1 Returnering ved fortrydelse
    • 9.2 Varer undtaget fortrydelsesretten
  • 10. Returret
  • 11. Reklamationsret
  • 12. Klageadgang
  • 13. Vilkår for erhvervskunder
    • 13.1 Salgs og leveringsbetingelser
    • 13.2 Reklamation og mangler
    • 13.3 Immaterielle rettigheder
    • 13.4 Ansvarsbegrænsning
    • 13.5 Ejendomsforbehold
    • 13.6 Lovvalg og værneting

1. Handelsbetingelser ved køb på nettet

Her kan du finde vilkårene og svar på de mest almindelige spørgsmål, når du handler på salling.dk. Finder du ikke svaret herunder, er du velkommen til at kontakte os. Du kan se vores kontaktoplysninger nedenfor.

Ved din bestilling af varer på salling.dk accepterer du nedenstående aftalevilkår. Hvis du handler erhvervsmæssigt, skal du være opmærksom på vilkårene for erhvervskunder nedenfor. Derudover henvises til dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb.

1.1 Om salling.dk

Med Salling.dk tilbyder vi kunder at købe et bredt sortiment af vores produkter online.

2. Aftalepart og kontaktoplysninger

Salling Group A/S
CVR-nr. 35954716
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand
E-mailadresse: salling@salling.dk
Telefonnummer: 87 78 60 00

Har du spørgsmål til handelsbetingelserne er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på salling@salling.dk eller på 87 78 60 00.

3. Personoplysninger

Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på salling.dk, behandles af Salling Group i overensstemmelse med vores gældende privatlivspolitik på salling.dk.

4. Priser

Alle prisangivelser er inklusive moms og øvrige afgifter. For så vidt angår leveringsomkostninger se punkt 8.1.2 og 8.3

5. Afstemning af lagerbeholdning

Når du handler på salling.dk, afstemmes lagerbeholdningen to gange. Når produktet bliver lagt i kurven samt ved betaling af produktet. Vi bestræber os selvfølgelig altid på at vise den korrekte lagerbeholdning, men i enkelte tilfælde kan der forekomme uoverensstemmelse mellem den viste lagerstatus og den faktiske lagerbeholdning. Dette skyldes, at ikke alle sider opdateres med samme interval, og du kan derfor opleve at blive afvist ved forsøg på køb. Dette sker dog sjældent.

6. Betaling

6.1 Betalingsformer

Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Euro-card/MasterCard og Maestro. Derudover kan der betales med Salling gavekort, Salling Group Business card og MobilePay.

6.2 Beløbsreservation ved køb med betalingskort og MobilePay

Når du godkender et køb og anvender betalingskort eller MobilePay som betalingsmiddel, reserverer vi beløbet på dit valgte betalingskort. Dette gælder dog ikke Dankort.

Vi trækker først pengene, når varerne afsendes til din valgte leveringsadresse.

Vi foretager reservationen for at sikre os, at kortet ikke er spærret, og at der er dækning på kortet.

Når beløbet trækkes på kortet, ophæves reservationen automatisk.

Den maksimale varighed af en reservation afhænger af korttypen, som du kan få oplyst af kortudsteder, f.eks. din bank.

Hvis du oplever, at en reservation ikke er blevet ophævet, bedes du kontakte din kortudsteder, da det kun er din kortudsteder, der kan ophæve reservationen.

Vi henviser i øvrigt til vilkårene for dit betalingskort, som du har fået udleveret af kortudsteder. Har du spørgsmål, er du selvfølgelig også velkommen til at kontakte vores kundeservice på salling@salling.dk.

6.3 Køb foretaget på tablet i Salling Stormagasin med MobilePay

Du har mulighed for at bestille dine varer via en tablet, med hjælp fra vores medarbejder. Betalingen sker via MobilePay og trækkes først, når varerne afsendes til din valgte leveringsadresse. Når betalingen er godkendt, modtager du en ordrebekræftelse på e-mail, som er bevis for din betaling.

7. Sikkerhed ved kortbetaling

Ved betaling vil overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb ske i krypteret form via [Bambora Danmark A/S]. Salling.dk gemmer ikke dine oplysninger.

Vi benytter kryptering, så dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage hvis:

  • Varen ikke leveres
  • Du benytter dig af din fortrydelsesret – se afsnittet nedenfor
  • Der hæves penge fra din konto, uden din forudgående accept

7.1 Delleverancer

I forbindelse med delleverancer trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske leverance. Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance.

8. Levering

8.1 Generelle betingelser

Der leveres som udgangspunkt kun til adresser i Jylland, Fyn og Sjælland samt brofaste øer i Danmark (gælder dog ikke Enø) – dette vil fremgå, når du forsøger at gennemføre din bestilling. Du kan vælge at få dine bestilte varer leveret direkte til din privat- eller firmaadresse, pakkeboks/udleveringssted eller afhente i dit Salling Stormagasin. Såfremt du vælger levering til din privat- eller firmaadresse, skal du være opmærksom på, at vejen til dit hus skal bestå af et kørefast og stabilt underlag.

Vi benytter PostNord og Danske Fragtmænd som transportører.
Mindre ordre leveres med PostNord og vil, afhængig af dit valg, som udgangspunkt leveres til pakkeboks/udleveringssted eller din postkasse/hoveddør. Det er et krav, at du er på leveringsadressen i tidsrummet for levering. Er du ikke hjemme til at modtage din levering, vil din ordre ved levering med PostNord som udgangspunkt blive leveret til nærmeste pakkeboks/udleveringssted. Dette vil du modtage en besked omkring.

Større ordrer (oversize, som omtalt i afsnit 8.1.1) leveres med Danske Fragtmænd og leveringen vil være til kantsten eller hoveddør. Såfremt du ikke er hjemme ved leveringen, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af genleveringsomkostninger. Hvis du bor i hus, vil fragtmanden levere til din hoveddør i stueplan. Hvis du bor i etageejendom, vil der blive leveret til kantstenen dvs. døren til opgangen og ikke døren til din lejlighed. I visse tilfælde er det muligt at tilkøbe serviceydelser i forbindel-se med leveringen.

Du vil som udgangspunkt altid modtage din bestilling i en samlet levering, men i enkelte tilfælde kan din bestilling blive splittet op i en eller flere delleveringer. Dette kan fx være i tilfælde, hvor du har bestilt varer, der skal leveres med fragtmand (evt. et oversize produkt se pkt. 8.1.1) og andre produkter, som leveres med PostNord i samme bestilling. Uanset antallet af delleveringer vil leveringsomkostningen samlet set aldrig overstige det beløb, der fremgår af din bestilling.

8.1.1 Oversize

Varer som sofaer, sofaborde, grill, babysenge, udendørs møbler, gulvtæpper, senge mm., bliver leveret som oversize. Varerne bliver altid kun leveret som kantstenslevering. Du skal helst være hjemme på dagen og tidspunktet for levering, men er du ikke hjemme kan fragtmanden læsse af på en passende placering, hvis det vurderes forsvarligt. Du vil modtage en besked når der er sket levering. Ved leveringen kræves det, at vejen har kørefast underlag - ikke grus, brosten eller lignende, og at vejen er let fremkommelig for store lastbiler.

Vær opmærksom på at det ikke er muligt at få pakket oversizevarer ind.

8.1.2 Afhentning af salling.dk ordrer i Salling Stormagasin (PostNord)

Du kan bestille dine varer på salling.dk og få leveret din ordre til et Salling Stormagasin. Varerne bliver afsendt fra vores lager, og du får en besked når ordren kan afhentes i vores kundeservice, i dit valgte Salling Stormagasin.

Varerne sendes med PostNord. Se punkt 8.4 om leveringstid.

Vi opkræver 29 kr. i afhentningsomkostning for levering til Salling Stormagasin.

Ved køb over 399 kr. tilbydes der gratis afhentning i dit Salling Stormagasin for medlemmer af vores kundeklub.

Ved afhentning af din ordre i kundeservice skal du medbringe dit ordrenummer og billedlegitimation. Ordrenummeret sender vi både til den modtagne e-mail og på SMS.

Vi trækker betalingen for din ordrer når varen afsendes fra vores lager.

Det er ikke muligt at bestille oversize varer som beskrevet i pkt. 8.1.1, til afhentning i dit Salling Stormagasin.

8.2 Ordrebekræftelse og faktura

Når varerne sendes afsted fra vores lager, modtager du en e-mail med en faktura for de afsendte varer. Kan vi ikke sende alle dine varer på samme tid, modtager du kun en faktura for de varer, der er afsendt. Evt. resterende varer på din bestilling vil du modtage faktura for, når de efterfølgende afsendes.

8.3 Leveringsomkostninger

Leveringsomkostningerne varierer og afhænger bl.a. af varetype, vægt, leveringssted, leverandør m.v. De samlede leveringsomkostningerne vil fremgå, når du bestiller varer på salling.dk.

Vi tilbyder følgende leveringsmuligheder:

PostNord – privatadresse: 39 kr.
PostNord – postnord udleveringssted eller pakkeboks 39 kr.

På salling.dk tilbydes der gratis levering ved køb over 399 kr.:

  • For ikke-medlemmer af ClubSalling: gratis levering til udleveringssted.
  • For medlemmer af ClubSalling: gratis levering til udleveringssted og privatadresse.

Oversize varer leveres med fragtmand gennem Danske Fragtmænd og koster 300 kr.

8.4 Leveringstid

Leveringstiden afhænger af, om den bestilte vare er på lager og hvilken transportør, der er tilknyttet varen. Det vil altid fremgå på varens side, hvornår en given vare kan leveres.

8.5 Køb med henblik på videresalg

Såfremt der købes varer på salling.dk med henblik på videresalg, henvises der til Sallings afsnit 13 vilkår for erhvervskunder.

9. Fortrydelsesret

Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen af varer købt online.

En række varer er dog undtaget fra fortrydelsesretten, hvilket fremgår nedenfor af afsnit 9.2.

Fortrydelsesfristen for andre varer i sortimentet, end dem som fremgår af afsnit 9.2, er 14 dage regnet fra den dag, hvor du får dine varer fysisk i besiddelse.

Hvis du ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du sende en utvetydig meddelelse herom til salling.dk inden udløbet af fortrydelsesfristen til salling@salling.dk eller på 87 78 60 00.

Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen:

  • Til Salling Group A/S, Rosbjergvej 33 8220 Brabrand, E-mailadresse: salling@salling.dk, Telefonnummer: 87 78 60 00
  • Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindel-se med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
  • Bestilt den (*)/modtaget den (*)
  • Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
  • Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
  • Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
  • Dato
  • (*) Det ikke relevante udstreges

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os besked.

9.1 Returnering ved fortrydelse

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal de omfattede varer uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter afgivelsen af meddelelsen om fortrydelsen til salling.dk sendes tilbage til salling.dk.

Ønsker du at returnere en vare købt på salling.dk har du 2 muligheder: 1) Enten kan du henvende dig i dit nærmeste Salling Stormagasin med varen, eller 2) du kan fremsende varen til salling.dk med eller uden returlabel. Det vil koste 39 kr. at benytte vedlagte returlabel. Betalingen vil blive fratrukket det beløb, du skal have retur for varen.

Visse varer kan ikke returneres med normalpost. Dette gælder oversize varer du har modtaget fra Danske fragtmænd (sofaer, sofaborde, grill, babysenge, udendørs møbler, gulvtæpper, senge mm.) Returnering heraf skal du selv stå for, og salling.dk kan derfor ikke være behjælpelig med at sørge for returfragten af ovenstående og lignende varer, når det gælder fortrydelse. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højest at koste 5.500 kr., ved brug af en ekstern fragtmand.

Salling.dk’s returadresse er:

Salling Online
Jens Olsens Vej 4
8200 Aarhus N
Denmark

Kontakt os på salling@salling.dk eller på 87 78 60 00 for spørgsmål vedrørende returnering.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du bærer selv omkostningerne forbundet med returneringen og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du skal kunne dokumentere, at varen er tilbagesendt rettidigt og bør derfor altid gemme postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Salling.dk returnerer alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor salling.dk har modtaget din meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten. Du vil modtage det fulde beløb inklusiv leveringsomkostninger allerede betalt til os, hvis du fortryder og returnere hele din ordrer. Fortryder du kun en del af din ordrer, modtager du beløbet for den del du fortryder og returnerer, men ikke leveringsomkostninger allerede betalt til os. Tilbagebetalingen vil ske med samme betalingsmiddel, som blev anvendt ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har samtykket til en anden tilbagebetalingsmetode.

Salling.dk kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil salling.dk har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes at varerne er blevet håndteret på anden måde, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

I tilfælde af en sådan håndtering som beskrevet ovenfor betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, hvorfor varen bør returneres i original emballage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ønsker du at ombytte en eller flere varer fra din ordre, beder vi dig sende varen retur, og placere en ny ordre på salling.dk.

9.2 Varer undtaget fortrydelsesretten

  1. Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Er du erhvervskunde henvises til vilkårene om fortrydelsesretten i afsnit 13.

10. Returret

Varer købt i Salling Stormagasin og på salling.dk er omfattet af Salling Stormagasins 30 dages returret med de undtagelser der fremgår nedenfor.

Så længe du medbringer din kvittering, og varen er i samme stand samt i original og intakt emballage, kan du få dine penge tilbage.

Bemærk, at det dog ikke er muligt at returnere:

  • Plomberede varer, hvor plomberingen er brudt
  • Serviceydelser/tjenesteydelser for den del af ydelsen der allerede er udført. (f.eks. gaveindpakning)

Selvom en vare er undtaget fra Salling Stormagasins 30 dages returret, kan varen stadig være omfattet af den lovpligtige fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven – se afsnit 9.

11. Reklamationsret

Du har 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb, når du handler hos os som forbruger. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Skulle du mod forventning modtage en vare, der ikke lever op til den angivne standard, eller i øvrigt er behæftet med en mangel, bedes du kontakte Salling på salling@salling.dk samt vedlægge et billede af produktet og dens eventuelle fejl samt varens stregkode.

Det er et krav, at der foreligger en berettiget reklamation, og at manglen ikke er opstået som følge af slid, fejlagtig brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på varen.

Salling.dk er berettiget til at kræve, at du i visse tilfælde sender den mangelfulde eller i øvrigt ombyttede eller annullerede vare inklusiv emballage retur, men vil normalt ikke gøre dette. Du bedes derfor undlade at kassere mangelfulde varer eller varer af dårlig kvalitet, indtil du har haft kontakt med Salling.dk kundeservice. Fragtomkostninger til returnering af varer afholdes af salling.dk, hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi har på nuværende tidspunkt ikke mulighed for at acceptere returvarer sendt via DAO.

Salling.dk’s returadresse er:

Salling Online
Jens Olsens Vej 4
8200 Aarhus N
Denmark

Kontakt os på salling@salling.dk eller på 87 78 60 00 for spørgsmål vedrørende returnering.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

12. Klageadgang

Du har mulighed for at få behandlet en klage ved skriftlig henvendelse til salling@salling.dk eller på 87 78 60 00.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan derudover indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. Læs mere på www.naevneneshus.dk.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse salling@salling.dk.

13. Vilkår for erhvervskunder

13.1 Salgs og leveringsbetingelser

Der gælder samme salgs- og leveringsbetingelser for erhvervsdrivende som for forbrugerne i forhold til salg og leverancer.

13.2 Reklamation og mangler

Ved levering skal du straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give salling.dk besked. Såfremt du har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan du ikke senere gøre manglen gældende. Salling.dk kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt salling.dk anmoder derom, skal du umiddelbart efter reklamationen, for din regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til salling.dk i original emballage. Salling.dk forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del.

13.3 Immaterielle rettigheder

Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende producentens immaterielle rettigheder og salling.dk er uden ansvar af nogen art for dine handlinger i strid med disse rettigheder.

13.4 Ansvarsbegrænsning

Et erstatningskrav overfor salling.dk kan ikke overstige fakturabeløbet for den solgte genstand, idet omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar. Du fraskriver dig ethvert ansvar for tabt data. Dette gælder ydermere under indlevering af produkter til reparation. Du har ansvaret for backup af alt eksisterende data på indleverede produkter.

13.5 Ejendomsforbehold

Salling.dk forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Du forpligter dig til at holde leverancen forsikret og skadefri indtil hele købesummen er lagt.

13.6 Lovvalg og værneting

Lovvalget er dansk ret og enhver tvist mellem køberen og salling.dk, i anledning af dit køb af varer fra Salling.dk skal afgøres ved Retten i Århus.