Jørn Utzon er fascineret af Middelhavssolens lys, og denne fascination udtrykkes som en visuel hyldest til et af det 20. århundredes mest ikoniske hjem. Can Lis, et tidligt eksempel på stedsspecifikt design, ligger på en klippe på Mallorca, næsten skjult af den lokale marés-sten, som huset er bygget af. Fotograf Simon Watson dokumenterer lysets bevægelse gennem det hjem, der i over to årtier fungerede som Utzons familiebolig – hans første permanente hjem efter arbejdet med Sydney Opera House. Et nøje udvalgt arkiv af fotografier, skitser og plantegninger fra Utzons private samling giver læserne indsigt i alt fra de tidlige planer for Can Lis til den måde, huset blev brugt i hverdagen.
Et betydningsfuldt essay af den afdøde Jørn Utzon reflekterer over hans forhold til naturen, mens hans søn, Jan Utzon, deler minder om familiens tilknytning til Mallorca i en samtale med Apartamentos’ redaktionschef Robbie Whitehead. Line Nørskov Davenport, udstillingsdirektør på Utzon Center, beskriver øens uendelige horisont og reflekterer over Utzons afsked med Operahuset og det tilflugtssted, han fandt på Mallorca. "Er dette paradis?" spørger hun med henvisning til en tidlig skitse, der inspirerede Can Lis – en drøm, der blev til virkelighed i husets meditative udsigter, kun forstyrret af havets salte brise. Can Lis, Jørn Utzon, er sponsoreret af Ferm Living og indeholder et eksklusivt forord af Phillipp Materna, chef for brand og design.