Ofte stillede spørgsmål

Hvordan bestiller jeg varer som ny kunde?

Salling.dk er delt op i forskellige kategorier - bolig, skønhed, dame, herre og børn - øverst i top-menuen på siden. Alle praktiske oplysninger om bestilling, handelsbetingelser, bytte- og returret osv., finder du nederst på siden.

Er du interesseret i en vare, kan du klikke på den for at se en beskrivelse, vælge størrelse og farve, og købe varen. Klik på knappen ”Læg i kurv”, og vælg derefter om du ønsker at fortsætte med at shoppe, eller om du ønsker at gå til kassen.

Når du er færdig med at shoppe, klikker du på kurv-ikonet i øverste højre hjørne af skærmen. Salling.dk fører dig nu igennem fire trin, hvor du skal godkende dine varer, opgive leverings- og kontaktinformation, vælge forsendelsesmetode og til sidst godkende betaling. Du skal altså ikke oplyse kreditkortnummer før til allersidst, hvor du godkender ordren.

Kan jeg betale med gavekort?

Ja, du kan bruge et gavekort fra Salling til betaling. Indtast blot kortnummer og CVC nr. i kurven på salling.dk.

Har jeg mulighed for at vælge en anden leveringsadresse end min egen?

Ja, det kan du sagtens. Når du udfylder dine kontaktoplysninger, kan du markere feltet ”Levering til anden adresse end fakturaadressen” og angive, hvor din ordre skal sendes hen.

Er det altid de samme rabatter i butikken som på salling.dk?

Det kan forekomme, at der er særlige tilbud på en vare på salling.dk, som ikke gælder i butikken, og omvendt. I disse tilfælde, vil det kun være muligt at få rabatten, dér hvor tilbudsprisen er angivet.

Varen jeg gerne vil have er udsolgt - får I flere af den?

Hvis der er varer, som ikke længere findes på salling.dk, skyldes det, at de er udsolgt fra lageret. I langt de fleste tilfælde bliver varerne bestilt igen, og optræder efter kort tid igen i shoppen. I nogle tilfælde er der tale om særlige tilbud, som kun er blevet bestilt i et begrænset parti, hvorfor der ikke vil blive bestilt nye varer.

Du opfordres til at vende tilbage til salling.dk igen efter kort tid, for at kontrollere om varen er der.

Jeg har brug for mere information om en vare

Ved hvert produkt er der et felt, som hedder 'produktinformation' og 'beskrivelse'. Her vil der være informationer om produktet.

Er det mere specifikke spørgsmål, så kontakt os på salling@salling.dk eller på telefon 8778 6000.

Varen, jeg købte, er nu blevet billigere - betaler I differencen tilbage?

Det er prisen, som er angivet på salling.dk ved købet, som er gældende. Der vil være særlige dagstilbud, som kun er gældende en enkelt dag. Prisen på varen på salling.dk kan derfor variere fra dag til dag, og vil også kunne variere fra butikkens salgspris. Grundet de særlige tidsbegrænsede tilbud vil Salling derfor ikke kunne tilbagebetale en evt. difference.

Kan I fortælle mig, hvor man ellers kan købe denne vare?

Vores onlinesupport kan desværre ikke fortælle dig, hvor du ellers kan købe de varer, du finder på salling.dk

Betaling af en ordre på salling.dk

De viste priser på hjemmesiden er inklusiv dansk moms (25%). Al handel på salling.dk foregår på dansk. Køber du for mere end 399 kr. får du fri fragt. På køb under 399 kr. tillægges en fragtpris på 39 kr.

Det er muligt at betale med Salling kontokort. Derudover tager vi imod flere betalingskort. Læs mere om betalingskort under vores handelsbetingelser.

Er det sikkert at bestille online?

Salling.dk kommer ikke i kontakt med eller ser dine kreditkortoplysninger. De håndteres på en sikker server med en sikker forbindelse.

Når kryptering benyttes, kan du se det ved, at der i nederste højre hjørne af siden bliver en hængelås synlig, og dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage hvis:

  • Varen ikke leveres.
  • Du benytter dig af din fortrydelsesret – se afsnittet nedenfor.

Hvornår trækker I pengene?

Vi trækker først pengene, når ordren er sendt afsted.

Kan jeg afhente min salling.dk bestilling?

Det er som udgangspunkt desværre ikke muligt at afhente sin bestilling.

Kan jeg ændre eller annullere min ordre?

Det er muligt at annullere din ordre inden for de første 60 minutter, efter du har gennemført din ordre. Du skal blot benytte det link du har modtaget i din ordrebekræftelse.

Hvis du har bestilt en vare, og gerne vil bestille noget ekstra, anbefaler vi, at du foretager et nyt køb.

Spørgsmål om levering og fragt

Salling.dk leverer til hele Danmark, men desværre ikke til Færøerne og Grønland samt øvrige udland.

Hvor lang er leveringstiden?

Vi afsender dine varer indenfor 1-3 hverdage. Leveringen sker med PostNord eller en fragtmand.
I travle perioder kan leveringstiden dog tage længere tid. Dette vil fremgå på hjemmesiden.

Kan I lægge min pakke på et aftalt sted?

Ordrer med postforsendelse leveres med PostNord, og derfor kan et alternativ placeringssted kun aftales, hvis du er registreret som Modtagerflex. Du kan blive registreret på PostNord hjemmeside.

Hvis du har valgt at få leveret med fragtmand, vil ordren blive leveret med fragtmand. Under bestillingsprocessen på salling.dk skal du vælge, hvor på den valgte adresse, fragtmanden skal stille pakken, hvis du ikke er hjemme – fx hos en nabo, ved din garage eller lignende. Du skal være opmærksom på, at varen stilles på det opgivne sted under eget ansvar.

Bemærk, at det ikke altid er muligt at vælge frit mellem postforsendelse og fragtmand - det afhænger af varetype og mængden af varer.

Hvis jeg ikke er hjemme, når min pakke ankommer, hvad sker der så?

PostNord vil lægge en seddel i din postkasse, og du kan så efterfølgende afhente pakken på dit lokale posthus. Er du tilmeldt Døgnpost, kan du afhente pakken i din boks. Ved brug af fragtmand, vil varen blive stillet på det aftalte sted.

Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre

For at kunne ændre adressen for en afgivet ordre, skal du skrive til salling@salling.dk med dit ordrenummer og de nødvendig ændringer. Vores onlinesupport vil vende tilbage med information om, hvorvidt det er muligt at foretage ændringen.

Min bestilling er en gave, kan jeg tilføje et kort?

Salling pakker med glæde din pakke ind for dig, og du kan tilføje et til-og-fra kort. Begge dele skal tilvælges i checkout og koster 15 kr.

Kan jeg tracke/følge min ordre?

Alle ordrer sendt med postforsendelse får et Track & Trace nummer, som du kan slå op hos postnord.dk. Der kan godt gå op til 36 timer før pakken registreres hos PostNord. Du modtager track-and-trace nummeret på mail. Husk at tjekke 'uønsket post'-mappen, hvis du ikke modtager mailen.

Spørgsmål om returnering af en vare

Kan jeg returnere eller bytte en vare i stormagasinerne?

Du kan altid returnere din vare købt på salling.dk i et af vores stormagasiner, indenfor 30 dage. Husk at medbringe din følgeseddel eller varen med et påført byttemærke. Læs mere om vores bytteservice. 

Hvordan returnerer jeg varer som er købt på salling.dk?

Når du handler på salling.dk, har du som udgangspunkt altid 30 dages fortrydelsesret efter, at din vare er leveret.

Ved returnering skal varen være i samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original og intakt emballage. Forbrugsstoffer og rettighedsbetingede produkter, som indeholder abonnement eller licenser, tages kun retur i ubrudt original emballage – varen må ikke have været taget i brug.

Du har følgende muligheder for returnering:

  1. Returner/ombyt varen i et af vores stormagasiner. Medbring følgeseddel eller påfør varen et byttemærke fra følgesedlen.
  2. Send varen retur til salling.dk ved at anvende det medsendte returlabel. Det koster 39 kr. at benytte vores returlabel, som vil blive fratrukket dit returbeløb.
    Læs mere om bytte og retur.

Der er en mangel eller fejl på et produkt - reklamation

Skulle du modtage et reklamationsberettiget produkt, beklager vi fejlen. Ønsker du at reklamere over en vare købt på salling.dk skal du sende en mail til salling@salling.dk, hvori du beskriver hvorfor du ønsker at reklamere, samt vedlægge et billede af produktet og dets stregkode. Vi vender herefter tilbage på din henvendelse med hvad du skal gøre med dine varer. Afvent derfor med at sende pakken retur.

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Dog skal du reklamere inden for en rimelig tid, efter du har konstateret en mangel.

Det forventes, at du som kunde, følger de vedlagte brugsanvisninger, vaskeanvisninger og andre anvisninger, som vejleder om korrekt brug og vedligeholdelse af produktet. Misligholdes en vare i forhold til anvisningen, vil det opfattes som fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd, og derfor vil varen ikke være dækket af reklamationsretten. Læs mere om vores bytteservice.

Min vare er blevet skadet under transporten

Når du modtager dine varer, skal du kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt vores onlinesupport på 8778 6000 og meddel, at du har afvist varen. Alle transportskader skal meddeles inden for 2 hverdage.

Der mangler en vare i min ordre

Desværre kan fejl ske. Hvis du har modtaget din ordre, og der mangler en vare, så kontakt os venligst på salling@salling.dk eller på telefon 8778 6000. Hvis du sender en mail, så husk at vedlægge dit ordrenummer. Vi vil derefter hurtigst muligt undersøge sagen.

Jeg har fået det forkerte beløb tilbage

Hvis du mener, at du har fået det forkerte beløb tilbage, bedes du venligst kontakte os på salling@salling.dk eller på telefon 8778 6000 med dit ordrenummer og det beløb, du mener at skulle have tilbage.