Filter-søgning

(0 produkt)

Om Estée Lauder

Estée Lauder,
Kvinden

A life of Beauty

"Det smukkeste ansigt i verden?
Det er dit."


 

"Jeg vil gerne vise så mange kvinder, jeg kan nå ud til, hvordan man bliver og holder sig smuk."

Estée Lauder grundlagde sin virksomhed i 1946 væbnet med fire produkter og en urørlig tro på: at enhver kvinde kan være smuk. I dag, mere end 60 år senere, har denne simple udtalelse været med til at ændre hele opfattelsen i skønhedsindutrien. 

BEGYNDELSER

Født som Josephine Esther Mentzer, opvoksede Estée Lauder i Corona, Queens, med sin ungarske mor, Rose, og hendes tjekkiske far, Max. Navnet Estée var en variation af hendes kælenavn i familien, Esty. Hun var altid interesseret i skønhed, og hendes onkel, kemiker John Schotz, var som en mentor for hende. Hun startede sin virksomhed ved at sælge hudplejeprodukter til skønhedssaloner og hoteller.

KRAFTEN VED BERØRING

Mrs. Lauders måske mest vigtige arv, var hendes faste tro på, at for at lave et salg, må du røre ved kunden. Hun brugte meget tid på at vejlede kunderne og oplære sine Beauty Advisors. "Jeg nåede ikke dertil ved at ønske eller håbe på det, jeg arbejdede for det," mindede hun ofte sit salgspersonale om.  

EN GOD LEDER

Som en passioneret fortaler for at give prøver, brugte Mrs. Lauder sine første promoveringsbudgetter til at invitere kunder til at modtage gratis gaver ved en Estée Lauder stand og til at dele gratis prøver ud til modeshows. Hun udviklede også ideen om "gave ved køb", hvor hun gav de kunder, der købte Lauder produkter, gratis gaver. Et af hendes yndlings citater var "Tell-A-Phone, Tell-A-Graph, Tell-A-Woman," baseret på hendes overbevisning om, at så snart en kvinde har prøvet et produkt, hun synes om, så vil hun dele glæden med alle omkring sig. 

Mrs. Lauder modtog utallige priser gennem årene. I 1967 udnævnte American Business Women's Association (ABWA) hende til en af de 10 mest fremtrædende kvinder i det amerikanske erhvervsliv. Hun modtog også Cosmetic Executive Women's President's prisen for et fremragende arbejde på hendes område i 1989 og Neiman Marcus prisen for anderledes service indenfor mode i 1962 og igen i 1992. American Society of Perfumers gav hende deres første Living Legend pris i 1994. I 2002 udråbte United States Department of Commerce hende til den International Business Leader of the Year. Mrs. Lauder støttede flere velgørenhedsprojekter, herunder mange borgerlige og kulturelle tiltag, som restaurationen af paladset i Versailles, såvel som projekter i The Lauder Foundation, herunder opsætning af flere legeplader for børn i Central Park i New York. 

TILGÆNGELIG SKØNHED

Da virksomheden begyndte at annoncere, insisterede Mrs. Lauder på at deres printede billeder, skulle potrættere skønhed, der både var inspirerende og tilgængelig. I 1962 begyndte Estée Lauder at søge efter en model, der kunne blive brandets "ansigt". Gennem årene har supermodeller som Karen Graham, Willow Bay, Paulina Porizkova og nu Constance Jablonski, Liu Wen, Hillary Rhoda, Elizabeth Hurley og Carolyn Murphy været repræsentanter for Estée Lauder. 

ELEGANT STIL

Mrs. Lauder var også meget involveret i designet af indpakning til produkterne. Ét af hendes mange bidrag var valget af Estée Lauders signaturblå farve, som hun mente ville passe ind i de fleste badeværelser og soveværelser. 


 

Estée Lauder,
Kvinden

A life of Beauty

"Det smukkeste ansigt i verden?
Det er dit."


 

"Jeg vil gerne vise så mange kvinder, jeg kan nå ud til, hvordan man bliver og holder sig smuk."

Estée Lauder grundlagde sin virksomhed i 1946 væbnet med fire produkter og en urørlig tro på: at enhver kvinde kan være smuk. I dag, mere end 60 år senere, har denne simple udtalelse været med til at ændre hele opfattelsen i skønhedsindutrien. 

BEGYNDELSER

Født som Josephine Esther Mentzer, opvoksede Estée Lauder i Corona, Queens, med sin ungarske mor, Rose, og hendes tjekkiske far, Max. Navnet Estée var en variation af hendes kælenavn i familien, Esty. Hun var altid interesseret i skønhed, og hendes onkel, kemiker John Schotz, var som en mentor for hende. Hun startede sin virksomhed ved at sælge hudplejeprodukter til skønhedssaloner og hoteller.

KRAFTEN VED BERØRING

Mrs. Lauders måske mest vigtige arv, var hendes faste tro på, at for at lave et salg, må du røre ved kunden. Hun brugte meget tid på at vejlede kunderne og oplære sine Beauty Advisors. "Jeg nåede ikke dertil ved at ønske eller håbe på det, jeg arbejdede for det," mindede hun ofte sit salgspersonale om.  

EN GOD LEDER

Som en passioneret fortaler for at give prøver, brugte Mrs. Lauder sine første promoveringsbudgetter til at invitere kunder til at modtage gratis gaver ved en Estée Lauder stand og til at dele gratis prøver ud til modeshows. Hun udviklede også ideen om "gave ved køb", hvor hun gav de kunder, der købte Lauder produkter, gratis gaver. Et af hendes yndlings citater var "Tell-A-Phone, Tell-A-Graph, Tell-A-Woman," baseret på hendes overbevisning om, at så snart en kvinde har prøvet et produkt, hun synes om, så vil hun dele glæden med alle omkring sig. 

Mrs. Lauder modtog utallige priser gennem årene. I 1967 udnævnte American Business Women's Association (ABWA) hende til en af de 10 mest fremtrædende kvinder i det amerikanske erhvervsliv. Hun modtog også Cosmetic Executive Women's President's prisen for et fremragende arbejde på hendes område i 1989 og Neiman Marcus prisen for anderledes service indenfor mode i 1962 og igen i 1992. American Society of Perfumers gav hende deres første Living Legend pris i 1994. I 2002 udråbte United States Department of Commerce hende til den International Business Leader of the Year. Mrs. Lauder støttede flere velgørenhedsprojekter, herunder mange borgerlige og kulturelle tiltag, som restaurationen af paladset i Versailles, såvel som projekter i The Lauder Foundation, herunder opsætning af flere legeplader for børn i Central Park i New York. 

TILGÆNGELIG SKØNHED

Da virksomheden begyndte at annoncere, insisterede Mrs. Lauder på at deres printede billeder, skulle potrættere skønhed, der både var inspirerende og tilgængelig. I 1962 begyndte Estée Lauder at søge efter en model, der kunne blive brandets "ansigt". Gennem årene har supermodeller som Karen Graham, Willow Bay, Paulina Porizkova og nu Constance Jablonski, Liu Wen, Hillary Rhoda, Elizabeth Hurley og Carolyn Murphy været repræsentanter for Estée Lauder. 

ELEGANT STIL

Mrs. Lauder var også meget involveret i designet af indpakning til produkterne. Ét af hendes mange bidrag var valget af Estée Lauders signaturblå farve, som hun mente ville passe ind i de fleste badeværelser og soveværelser. 


 
Mere

Om Estée Lauder Der er ingen varer i denne kategori