Journalistik i praksis

Vis stort billede
Journalistik i praksis

238,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Denne bog handler om journalisters faktiske skabelse og udvælgelse af nyhedsideer.

Gitte Gravengaard beskriver, hvordan de traditionelle nyhedskriterier er utilstrækkelige til at beskrive og forklare, hvordan journalister til- og fravælger ideer i det daglige redaktionelle arbejde. I stedet afdækker hun i detaljer syv afgørende faktorer, der påvirker journalisters vurderinger og valg.

Med baggrund i feltarbejde og en stribe interviews giver bogen indblik i journalisters selvforståelse og den udbredte tavse viden, der er styrende for journalisters prioriteringer.

Journalistik i praksis henvender sig til journalistik-, medie- og kommunikationsstuderende, journalister og forskere inden for medie- og kommunikationsområdet.

Gitte Gravengaard er ph.d. og forsker i journalistik og kommunikation på Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab på Københavns Universitet.

Flere detaljer

Mere info
Forfatter: Gitte Gravengaard
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Samfundslitteratur
Bredde: 172 mm
Højde: 240 mm
Dybde: 14 mm
Vægt: 387 g
Udgivelsesdato: 19 Aug 2010
Oplagsdato: 19 Aug 2010
PRODUKTDETALJER
Reference

b-9788759314579

Udgivelsesår

2010

Sprog

Dansk