Faktiske tekster

I mange år har der manglet en tidssvarende bog om sagprosa og et bud på et nyt dækkende ord for genren. For væksten i faktiske genrer er eksploderet i de elektroniske medier, og ikke mindst internettet har give… Læs beskrivelse
Klik på billede for zoom
Antal
380 kr.
Bestillingsvare: Afsendes 3-4 hverdage

Beskrivelse

I mange år har der manglet en tidssvarende bog om sagprosa og et bud på et nyt dækkende ord for genren. For væksten i faktiske genrer er eksploderet i de elektroniske medier, og ikke mindst internettet har givet faktagenrerne en umådelig kapacitet og mulighed for formidling på nye måder. Faktiske tekster - fra sagprosa til reality er ét svar på denne udfordring. Faktiske tekster - fra sagprosa til reality giver læseren en grundlæggende forståelse af storgenren, en analytisk fordybelse i de enkelte undergenrer og en progression fra de trykte medier frem mod de virtuelle. Bidragydere: Johannes Fibiger, Per Nyegaard, Jane Kristensen, Jørgen Riber Christensen, Rasmus Fink Lorentzen og Gurli Bjørn Iversen. I kapitel 7 "Reklamer som sagprosatekster" indgår en analyse af en TV-reklame fra Mejeriforeningen. For at se denne reklame skal du klikke på linket til højre på siden under bogens omslag og indtaste brugernavnert "Faktiske tekster" og et password. Passwordet finder du i bogen "Faktiske tekster. Fra sagprosa til reality" og det er 1. ord i 1. linje på s. 104.

Produktdetaljer

Reference:b-9788776758455
Forfatter:Jane Kristensen;Johannes Fibiger;Jørgen Riber Christensen;Per Nyegaard;Rasmus Fink Lorentzen;Gurli Bjørn Iversen
Sprog:dan

ANDRE HAR OGSÅ SET