Fælles professionspraksis

Denne bog handler om, hvordan lærere og pædagoger i samarbejde kan udvikle en inkluderende praksis i folkeskolen. Den handler om, hvilke muligheder der ligger i at bringe de to professioner tættere sammen for a… Læs beskrivelse
Klik på billede for zoom
Antal
299 kr.
Bestillingsvare: Afsendes 3-4 hverdage

Beskrivelse

Denne bog handler om, hvordan lærere og pædagoger i samarbejde kan udvikle en inkluderende praksis i folkeskolen. Den handler om, hvilke muligheder der ligger i at bringe de to professioner tættere sammen for at optimere børnenes læringsbetingelser.Bogen beskriver, hvordan vejen banes for et målrettet og reflekteret lærer-pædagog-samarbejde, og hvordan rammerne for dette arbejde bedst muligt skabes. Hvordan kan lærere og pædagoger helt konkret starte et samarbejde op - og hvordan kan det løbende struktureres og evalueres? Hvordan kan lærere og pædagoger sammen arbejde med elevernes perspektiver på egen læring og egne pædagogiske handlemuligheder?

Bogen er en metodehåndbog i forhold til lærer-pædagog-samarbejdet med udgangspunkt i folkeskolereformens tanker og i forhold til, hvordan det tværprofessionelle samarbejde kan bruges både i teamsamarbejdet og i skolens læringsfællesskaber. De metoder og redskaber, der præsenteres, kan bruges direkte i den daglige praksis.

Bogen henvender sig primært til lærere og pædagoger, der arbejder sammen på skolerne. Den kan dog også være relevant for skolens ledelse til rammesætning af lærer-pædagog-samarbejdet og eksterne medarbejdere på skolerne, som for eksempel skolepsykologer, tale-høre-lærere og sundhedsplejersker i forhold til at indgå i et tværprofessionelt forløb med lærer-pædagog-teams på skolen.Til mange af bogens metoder er der tilhørende bilag, som kan findes bagerst i bogen eller downloades fra bogens hjemmeside www.dafolo.dk/fælles.

Produktdetaljer

Reference:b-9788771600919
Forfatter:Charlotte Andersen og Camilla Lind Melskens
Sprog:dan

ANDRE HAR OGSÅ SET