Markedsret Del 3

Markedsret Del 3 foreligger nu i en 6. udgave, som har fokus på nogle af de mest erhvervsrelevante dele af immaterialretten, dvs. de lovbestemte enerettigheder som er knyttet til fremstilling og salg af pr… Læs beskrivelse
Klik på billede for zoom
Antal
650 kr.
Bestillingsvare: Afsendes 3-4 hverdage

Beskrivelse

Markedsret Del 3 foreligger nu i en 6. udgave, som har fokus på nogle af de mest erhvervsrelevante dele af immaterialretten, dvs. de lovbestemte enerettigheder som er knyttet til fremstilling og salg af produkter (i bred forstand) samt – ikke mindst – til brug af særlige forretningskendetegn, hvilket først og fremmest vil sige varemærker.

Fremstillingen knytter sig til "Markedsret Del 1" om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 6. udgave i 2014, og "Markedsret Del 2" om markedsføringsret og konkurrenceværn, som udkom i 6. udgave i 2015.

Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan dog også læses og benyttes hver for sig - som praktiske opslagsbøger eller som undervisningsgrundlag på de respektive områder. 

Indholdsoversigt:
Kapitel 5. Lovbestemte enerettigheder. Produkt- og kendetegnsbeskyttelse
1. Indledende om immaterialrettens lovbestemte enerettigheder
2. Det internationale aspekt
3. Ophavsret
4. Patentret
5. Brugsmodelret
6. Topografiret – halvledere (chips)
7. Designret
8. Varemærkeret
9. Retshåndhævelse og sanktioner
10. Særligt om virksomhedsnavneret
Forkortelsesliste
Litteraturliste
Domsregister
Stikordsregister

Produktdetaljer

Reference:b-9788757436211
Forfatter:Madsen P
Sprog:dan

ANDRE HAR OGSÅ SET