Facilitering

Forandringer skal ledes, så den ønskede effekt opnås. Hvis du er den ansvarlige for at drive forandringsprocesserne og sikre, at forandringerne rent faktisk finder sted, er facilitering et af svarene. I Facilit… Læs beskrivelse
Klik på billede for zoom
Antal
370 kr.
Bestillingsvare: Afsendes 3-4 hverdage

Beskrivelse

Forandringer skal ledes, så den ønskede effekt opnås. Hvis du er den ansvarlige for at drive forandringsprocesserne og sikre, at forandringerne rent faktisk finder sted, er facilitering et af svarene. I Facilitering deler professionelle facilitatorer rundhåndet ud af års oparbejde erfaringer, metoder, redskaber, små og store tips og tricks, der kan forfine de trænede såvel som utrænede facilitators værktøjskasse.

I bogen angives, hvordan du skaber energifyldte møder, workshops og processer, hvor deltagerne tager ejerskab til løsningen, holder energienoppe, og du opnår de ønskede resultater.

Her har du værktøjskassen, der dækker planlægning, udførelse og implementering, som gør en forskel for ledere, medarbejdere og organisationer. Facilitering handler om at skabe resultater gennem involvering af de menneskelige ressourcer i organisation og skabe mening, energi og stærkere relationer mellem mennesker.

Om forfatterne
Cecilie van Loon er seniorkonsulent i Implement Consulting Group og har siden 2006 beskæftiget sig med udvikling af medarbejdere og ledere i offentlige og private organisationer. 

Henrik Horn Andersen har det overordnede ansvar for de 60 konsulenter i Implement Consulting Group, der arbejder med lederudvikling og ledelse af forandringer på tværs af Skandinavien. 

Line Larsen er seniorkonsulent i Implement Consulting Group og har mange års erfaring med at udvikle og drive interne og eksterne forandringsprocesser i organisationer på medarbejder- og lederniveau.

Indholdsfortegnelse
Forord 
Indledning 

Del I Facilitering 
Kapitel 1 Facilitering handler om at skabe resultater og ejerskab gennem involvering 
Kapitel 2 Involvering og ejerskab 

Del 2 Før – design af processen 
Kapitel 3 Solidt design af processer ved brug af designstjernen 
Kapitel 4 Formål – stjernens kerne og retningsgiver 
Kapitel 5 Deltagere – ‘medarbejderne’ i din proces 
Kapitel 6 Miljø – skab de bedste fysiske og mentale rammer for din proces  
Kapitel 7 Form – metoder og processer til udfoldelse af drejebogen 
Kapitel 8 Roller – Brug altid tid på at forventningsafstemme roller 

Del 3 Under – på dagen 
Kapitel 9 Fra Designstjerne til program og drejebog 
Kapitel 10 Facilitatoren 
Kapitel 11 Opgaven 
Kapitel 12 Gruppen 

Del 4 Efter 
Kapitel 13 EFTER: Implementering og påvirkning af adfærd 
Kapitel 14 At give og modtage feedback i rollen som facilitator   

Del 5 Large scale-facilitering 
Kapitel 15 Large Scale-facilitering – facilitering af processer med mange mennesker 

Del 6 Virtuel facilitering 
Kapitel 16 Virtuel facilitering – når deltagerne ikke kan mødes fysisk 

Afslutning 
Litteratur 
Appendiks 

Produktdetaljer

Reference:b-9788757422238
Sprog:dan

ANDRE HAR OGSÅ SET