Fra metateori til kommunikation

Kommunikationsvidenskabelige studier kan med fordel trække på sociologiske og metateoretiske perspektiver. Sådan lyder budskabet med bogen her! I bogen præsenteres læseren for forskellige teoretiske tilgange … Læs beskrivelse
Klik på billede for zoom
Antal
325 kr.
260 kr.
Bestillingsvare: Afsendes om 3-4 hverdage

Beskrivelse

Kommunikationsvidenskabelige studier kan med fordel trække på sociologiske og metateoretiske perspektiver. Sådan lyder budskabet med bogen her! I bogen præsenteres læseren for forskellige teoretiske tilgange og begreber, der hver især er frugtbare, når man skal analysere forskellige kommunikative problemstillinger. De teoretiske tilgange viser, hvor forskelligt analyser kan gribes an, og at refleksion på et metateoretisk niveau bidrager både til analyserne og til diskussion af resultaterne. Læseren præsenteres for udvalgte teorier og begreber fra teoretikere som Pierre Bourdieu, Jürgen Habermas og Niklas Luhmann og fra teoretiske retninger som dialogisk kommunikation, praksisteori, aktionsforskning, feministisk teori m.fl. - hele tiden holdt op imod og anvendt i forhold til kommunikation og medievidenskab. Bogen henvender sig til undervisere og studerende på videregående uddannelser inden for kommunikation, film- og medievidenskab.

Produktdetaljer

Reference:b-9788741254449
Forfatter:Birgitte Ravn Olesen;Bente Halkier;Iben Jensen;Kim Christian Schrøder;Louise Jane Phillips;Pernille Almlund;Nina Blom Andersen;Oluf Danielsen;Christina Hee Pedersen
Sprog:dan