Ældre mennesker i et mediesamfund

Medier er en selvfølgelig del af tilværelsen – også for ældre. Bogen her fortæller i seks cases, hvordan ældre bruger medier, og hvordan medierne er med til at præge vores forestilling om, hvad der er en god al… Læs beskrivelse
Klik på billede for zoom
Antal
289 kr.
Bestillingsvare: Afsendes 3-4 hverdage

Beskrivelse

Medier er en selvfølgelig del af tilværelsen – også for ældre. Bogen her fortæller i seks cases, hvordan ældre bruger medier, og hvordan medierne er med til at præge vores forestilling om, hvad der er en god alderdom.

Ældre mennesker udgør en større del af befolkningen end nogensinde før, og mange af dem er aktive brugere af samfundets store medieudbud, uanset om det er smartphones, ugeblade, tv og radio. Gennem interview med de ældre selv beskriver bogen bl.a.: 
  • Medier som formidlere af ’hjemmelighed’ på plejehjemmet.
  • Hvordan man som pensionist gennem dameblade bibeholder fornemmelsen af at være opdateret på, hvad der sker inden for mode, kultur og samfund.
  • DR’s skarpe alderssegmentering, der har tvunget mange ældre væk fra den radio, der ellers gennem hele livet har været en fast del af hverdagen.
  • TV 2’s succes med kanalen Charlie, der fokuserer på de ældre seere, og hvor den gode stemning er i højsædet.
Ældre mennesker i et mediesamfund henvender sig til professionelle og studerende inden for ældre-, sundheds-, pædagogik- og medieområdet samt alle, der interesser sig for kultur og medie­udviklingen.

Anne Jerslev er professor ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling ved Københavns Universitet. Christa Lykke Christensen er lektor i film- og medievidenskab ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Københavns Universitet.

Produktdetaljer

Reference:b-9788771185874
Forfatter:Christa Lykke Christensen og Anne Jerslev (red.)
Sprog:dan

ANDRE HAR OGSÅ SET