Strategier for læring

Hvordan lærer elever at lære?‘Strategier for læring’ argumenterer for, at selvregulering, -vurdering og bevidst brug af læringsstrategier er noget af det vigtigste, elever kan lære i skolen. Ikke før eller efte… Læs beskrivelse
Klik på billede for zoom
Antal
229,95 kr.
Bestillingsvare: Afsendes 3-4 hverdage

Beskrivelse

Hvordan lærer elever at lære?
‘Strategier for læring’ argumenterer for, at selvregulering, -vurdering og bevidst brug af læringsstrategier er noget af det vigtigste, elever kan lære i skolen. Ikke før eller efter det faglige stof, men som en integreret del af al læringsarbejde i skolen.

Forfatteren bygger sin argumentation på egen forskning og erfaringer, resultater fra The Assessment Reform Group i England og på John Hatties omfattende metastudie, hvis pointer hun relaterer til en nordisk kontekst og undervisningsvirkelighed. Bogen er en grundig indføring i den nyeste viden om og brug af læringsstrategier og er spækket med eksempler, der på tværs af fag og klassetrin viser, hvordan elever lærer at lære.  

‘Strategier for læring’ retter sig mod lærerstuderende, lærere og skoleledere, som arbejder aktivt med vurdering for læring i skolen.

Produktdetaljer

Reference:b-9788771295481
Forfatter:Therese Nerheim Hopfenbeck
Sprog:dan

ANDRE HAR OGSÅ SET