Pædagogiske teorier

En af seminariernes mest benyttede lærebøger i 5. udgave. Redaktionen bag den ny udgave er Jens Rasmussen, Professor, Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet Pædagogiske teorier præsentere… Læs beskrivelse
Klik på billede for zoom
Antal
225,95 kr.
Bestillingsvare: Afsendes 3-4 hverdage

Beskrivelse

En af seminariernes mest benyttede lærebøger i 5. udgave. Redaktionen bag den ny udgave er Jens Rasmussen, Professor, Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet 
Pædagogiske teorier præsenterer teorier om og for pædagogisk praksis. Teorierne fremstilles sådan, at de er befordrende for forståelsen af pædagogiske forhold og for handling i pædagogiske sammenhænge. 
I 5. udgave er en række artikler revideret og bragt up to date af redaktion og forfattere, og udgaven er udvidet med nye artikler om almen pædagogik, medborgerskabspædagogik, klasseledelse, skoleledelse, undervisningsdifferentiering, blended learning og anerkendende pædagogik.
Bogen henvender sig til pædagoger, lærere og studerende ved pædagog- og læreruddannelserne.
Teorier kan man tilegne sig, men de skal afprøves i praksis. Derfor er det vigtigt, at den studerende allerede under indlæringen selv overvejer, hvordan teorierne kan anvendes.

Forord           
Kapitel 1 Almen pædagogik – pædagogikkens grundlæggende spørgsmål af Alexander von Oettingen          
Kapitel 2 Medborgerskabspædagogik – et konfliktfelt af Hans Dorf
Kapitel 3 Udvikling, lære- og undervisningsvirksomhed – eksemplificeret ved to drenges udvikling af motiver af Mariane Hedegaard          
Kapitel 4 Waldorfpædagogikken – en indføring i Rudolf Steiners pædagogik af PoulSvendsen
Kapitel 5 Celestin Freinets pædagogik af Poul Svendsen          
Kapitel 6 En behavioristisk og adfærdsmodificerende pædagogik af Niels Bjerre Andersen          
Kapitel 7 Teorier om kognitiv udvikling som inspiration for pædagogikken af Hans Vejleskov          
Kapitel 8 Radikal og operativ konstruktivisme af Jens Rasmussen
Kapitel 9 Klasseledelse af Per Fibæk Laursen          
Kapitel 10 Skoleledelse af Lars Qvortrup          
Kapitel 11 Mesterlære som læringsform af Klaus Nielsen          
Kapitel 12 Tosprogethedspædagogik af Anne Holmen          
Kapitel 13 Den lærende organisation af Lars Qvortrup          
Kapitel 14 Tænkningens og læringens stil – forskellige måder at tænke og lære på af Peter Andersen 
Kapitel 15 Howard Gardners intelligensteori og pædagogik af Hans Henrik Knoop
Kapitel 16 Læseundervisning – teorier og indsigt af Carsten Elbro
Kapitel 17 Undervisningsdifferentiering af Jens Rasmussen          
Kapitel 18 Blended learning af Karsten Gynther          
Kapitel 19 Anerkendelse i pædagogikken af Tom Richie          
Hvem er forfatterne?              

Produktdetaljer

Reference:b-9788778422989
Sprog:dan

ANDRE HAR OGSÅ SET