U'et som praksis

Bogen kommer med et bud på, hvilke kvalifikationer, processer og forudsætninger, der skal til for, at skoler og uddannelsesinstitutioner kan supplere den faglige undervisning med en kompetenceudvikling, som er … Læs beskrivelse
Klik på billede for zoom
Antal
99 kr.
Bestillingsvare: Afsendes 3-4 hverdage

Beskrivelse

Bogen kommer med et bud på, hvilke kvalifikationer, processer og forudsætninger, der skal til for, at skoler og uddannelsesinstitutioner kan supplere den faglige undervisning med en kompetenceudvikling, som er baseret på praksis. En kompetenceudvikling, der forløser og udvikler elevernes potentialer og ressourcer til evner, som kan overføres som beredskab og egenskaber til at håndtere de udfordringer, eleverne møder i det superkomplekse samfund.

Det er de potentialer og ressourcer, der kan sikre, at børn og unge kan håndtere fremtidens udfordringer, også selvom de byder på høj kompleksitet, er uforudsete eller handler om at skabe nye løsninger med knappe ressourcer. Bogens praksisser kan give børn og unge nye personligt funderede kompetencer samt et andet sprog, hvori de kan rumme og kommunikere om det komplekse. Her kan de opleve og erfare, hvordan den faciliterede skabende træningspraksis giver dem adgang til nye indre ressourcer og styrker.

Otto Scharmers Teori U bruges i kompetenceudviklingen som den gennemgående kreative bevidsthedsproces. Praksisdelen fortæller om, hvordan man kan inddrage dans, musik, gastronomi, improvisation, teater, heltetræning, billedkunst, expressive arts coaching og arkitektur i processen.

Produktdetaljer

Reference:b-9788777067273
Forfatter:Joachim Rothenborg (red.), Pernille Overø, Hans Fagt, Jonas Preisler, Ernest Holm Svendsen, Pia Bornemann, Klaus Krogsgaard, Karin Maktabi, Bodil Boss Nielsen, Winie Ricken
Sprog:dan

ANDRE HAR OGSÅ SET