Markedsanalyse

Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst. Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konku… Læs beskrivelse
Klik på billede for zoom
Antal
225 kr.
180 kr.
Bestillingsvare: Afsendes om 3-4 hverdage

Beskrivelse

Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst. Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag. Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår: ·Informationsindsamling ·Segmentering – tageting og positionering ·Segmentering på privatkundemarkedet ·Segmentering på erhvervskundemarkedet ·Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing ·Analysedesign og kontaktform ·Skalaer ·Kvalitative analyser ·Fokusgrupper ·Rapportering, økonomi og feedback Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.

Produktdetaljer

Reference:b-9788741260280
Forfatter:Poul K. Faarup
Sprog:dan