Leveringsbetingelser/FAQ

Onlinesupport

Tlf. 87 78 66 00. Telefonerne er åben fra 10.00-16.00 i hverdagene.
Mail: onlinesupport@salling.dk

Mest stillede spørgsmål om bestilling, levering,  og bytte- og returret

Spørgsmål om varer,  bestilling og betaling 
1.    Hvordan bestiller jeg varer som ny kunde?
2.    Kan jeg betale med gavekort?
3.    Har jeg mulighed for at vælge en anden leveringsadresse end min egen?
4.    Er det altid de samme rabatter i butikken som på Salling.dk?
5.    Varen jeg gerne vil have er udsolgt - får I flere af den?
6.    Jeg har brug for mere information om en vare
7.    Varen, jeg købte, er nu blevet billigere - betaler I differencen tilbage?
8.    Kan I fortælle mig, hvor man ellers kan købe denne vare?
9.    Betaling af en ordre på Salling.dk
10.  Er det sikkert at bestille online?
11.  Hvornår trækker I pengene?
12.  Kan jeg afhente min Salling.dk bestilling?
13.  Kan jeg ændre eller annullere min ordre?

Spørgsmål om fragt og levering
1.    Hvor lang er leveringstiden?
2.    Kan I lægge min pakke på et aftalt sted?
3.    Hvis jeg ikke er hjemme, når min pakke ankommer, hvad sker der så?
4.    Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre
5.    Min bestilling er en gave, kan jeg tilføje et kort?
6.    Kan jeg tracke/følge min ordre?

Spørgsmål om returnering af varer
1.    Kan jeg komme forbi og returnere eller bytte en vare?
2.    Jeg har brug for at returnere en vare
3.    Der er en mangel eller fejl på et produkt - reklamation
4.    Min vare er blevet skade under transporten.
5.    Der mangler noget i min ordre
6.    Jeg har fået det forkerte beløb tilbage

Spørgsmål om varer, bestilling og betaling


1.    Hvordan bestiller jeg varer som ny kunde?
Salling.dk er delt op i forskellige kategorier - Bolig, Skønhed, Dame, Herre, Tasker etc. - øverst i top-menuen på siden.  Alle praktiske oplysninger om bestilling, handelsbetingelser, bytte- og returret, gavekort etc., finder du nederst på siden i bund-menuen.

Er du interesseret i en vare, kan du klikke på den for at se en beskrivelse, vælge størrelse og farve, og købe varen. Klik på knappen ”Læg i kurv”, og vælg derefter om du ønsker at fortsætte med at shoppe, eller om du ønsker at gå til kassen.

Når du er færdig med at shoppe, klikker du på 'vis kurv' i øverste højre hjørne af skærmen. Salling.dk fører dig nu igennem fire trin, hvor du skal godkende din vare, opgive leverings- og kontaktinformation, vælge forsendelsesmetode, og til sidst godkende betaling. Du skal altså ikke oplyse kreditkortnummer før til allersidst, hvor du godkender ordren.

Er du ny kunde, kan du indtaste dit telefonnummer, hvorefter adresseoplysninger vil bliver hentet automatisk fra www.degulesider.dk. Husk at tjekke informationerne, og udfylde din e-mail, hvor din kvittering bliver sendt til.

2.    Kan jeg betale med gavekort?
Ja, du kan bruge Salling gavekort til betaling.

3.    Har jeg mulighed for at vælge en anden leveringsadresse end min egen?
Ja, det kan du sagtens. Når du udfylder dine kontaktoplysninger, kan du markere feltet ”Vælg anden leveringsadresse” og angive, hvor din ordre skal sendes hen. Hvis der er tale om en gave pakker Salling med glæde ind for dig – uden ekstra omkostninger. Du kan også få tilføjet et til-og-fra kort.
Læs mere om levering.

4.    Er det altid de samme rabatter i butikken som på Salling.dk?
Det kan forekomme, at der er særlige tilbud på en vare på Salling.dk, og ikke i butikken. I disse tilfælde vil det kun være muligt at få den ekstra rabat ved køb på Salling.dk
Det kan også forekomme, at der er særlige tilbud i Salling Aalborg og Salling Aarhus, der ikke gælder på Salling.dk. I disse tilfælde vil det kun være muligt at få den ekstra rabat ved køb i Stormagasinerne.

5.    Varen jeg gerne vil have er udsolgt - får I flere af den?
Hvis der er varer, som ikke længere findes på Salling.dk, skyldes det, at de er udsolgt fra lager. I langt de fleste tilfælde bliver varerne bestilt igen, og optræder efter kort tid igen i shoppen. I nogle tilfælde er der tale om særlige tilbud, som kun er blevet bestilt i et begrænset parti, hvorfor der ikke vil blive bestilt nye varer.

Kundeservice har ikke det fulde kendskab til, hvilke varer, som bliver bestilt igen, og hvilke der er særlige tilbud. Derfor vil de heller ikke kunne besvare denne type spørgsmål ved telefonisk henvendelse. Du opfordres derfor til at vende tilbage til Salling.dk igen efter kort tid, for at kontrollere om varen er der.

6.    Jeg har brug for mere information om en vare
Ved hvert produkt er der et felt, som hedder ’beskrivelse’. Her vil der være en beskrivelse af produktet, og hvis der er særlige detaljer, er dette felt også udfyldt.

Er det mere specifikke spørgsmål, så kontakt os på onlinesupport@salling.dk eller på telefon 87 78 66 00.

7.    Varen, jeg købte, er nu blevet billigere - betaler I differencen tilbage?
Det er prisen, som er angivet på Salling.dk ved købet som er gældende. Der vil være særlige dagstilbud, som kun er gældende en enkelt dag. Prisen på varen på Salling.dk kan derfor variere fra dag til dag, og vil også kunne variere fra butikkens salgspris. Grundet de særlige tidsbegrænsede tilbud vil Salling derfor ikke kunne tilbagebetale en evt. difference.

8.    Kan I fortælle mig, hvor man ellers kan købe denne vare?
Vores onlinesupport kan desværre ikke fortælle dig, hvor du ellers kan købe de varer, du finder på Salling.dk

9.    Betaling af en ordre på Salling.dk
De viste priser på sitet er inklusiv dansk moms (25%). Al handel på Salling.dk foregår på dansk. Der tillægges en fragtpris på 25 kr. uanset antal varer i kurven. Hvis der er vinprodukter i kurven, er fragtprisen 90 kr. for hele ordren. Hvis kurven vejer over 50 kg, er fragtprisen 250 kr. for hele ordren. 
Hvis der i handelsøjeblikket er "fri fragt over X kr.", så frafalder alle forsendelsesomkostninger.

Det er muligt at betale med Salling kontokort. Derudover tager vi imod flere betalingskort. Læs mere om betalingskort og handelsbetingelser.

10.    Er det sikkert at bestille online?
Salling.dk kommer ikke i kontakt med eller ser dine kreditkortoplysninger. De håndteres på en sikker server, med en sikker forbindelse.

Når kryptering benyttes, kan du se det ved, at der i nederste højre hjørne af siden bliver en hængelås synlig, og dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage hvis:

• Varen ikke leveres.
• Du benytter dig af din fortrydelsesret – se afsnittet nedenfor.

11.    Hvornår trækker I pengene?
Vi trækker først pengene, når ordren er sendt af sted.

12. Kan jeg afhente min Salling.dk bestilling?
Det er som udgangspunkt desværre ikke muligt at afhente sin bestilling. 

13. Kan jeg ændre eller annullere min ordre?
Det er muligt samme dag at ringe til OnlineSupport på 87 78 66 00, for at annullere en ordre. Hvis man har bestilt en vare, og gerne vil bestille noget ekstra, anbefaler vi at foretage et nyt køb.

Spørgsmål om levering og fragt

Salling.dk leverer til hele Danmark, men desværre ikke til Færøerne og Grønland samt øvrige udland.


1.    Hvor lang er leveringstiden?
Vi afsender dine varer indenfor 3-10 hverdage. Leveringen sker med PostDanmark eller fragtmand.

2.    Kan I lægge min pakke på et aftalt sted?
Ordrer med postforsendelse leveres med PostDanmark, og derfor kan et alternativ placeringssted kun aftales, hvis du er registreret som Modtagerflex kunde. Du kan blive registret på PostDanmarks hjemmeside.

Hvis du har valgt at få leveret med fragtmand, vil ordren blive leveret med fragtmand. Under bestillingsprocessen på Salling.dk skal du vælge, hvor på den valgte adresse, fragtmanden skal stille pakken, hvis du ikke er hjemme – hos en nabo, ved din garage e.l. Du skal være opmærksom på, at varen stilles på det opgivne sted under eget ansvar.

Bemærk, at det ikke altid er muligt at vælge frit mellem postforsendelse og fragtmand - det afhænger af varetype og mængden af varer.

3.    Hvis jeg ikke er hjemme, når min pakke ankommer, hvad sker der så?
Post Danmark vil lægge en seddel i din postkasse, og du kan så efterfølgende afhente pakken på dit lokale posthus. Er du tilmeldt Døgnpost ordningen, kan du afhente pakken i din boks. Ved brug af fragtmand, så vil varen blive stillet på det aftalte sted.

4.    Jeg har brug for at ændre leveringsadressen på min ordre
For at kunne ændre adressen for en afgivet ordre, skal du skrive til onlinesupport@salling.dk med dit ordrenummer og de nødvendig ændringer. Vores onlinesupport vil vende tilbage med information om, hvorvidt det var muligt at foretage ændringen.

5.    Min bestilling er en gave, kan jeg tilføje et kort?
Salling pakker med glæde din pakke ind for dig, og du kan tilføje et til-og-fra kort uden beregning.

6.    Kan jeg tracke/følge min ordre?
Alle ordrer sendt med postforsendelse får et Track & Trace nummer, som du kan slå op hos postdanmark.dk. Der kan godt gå 36 timer før pakken registreres hos Post Danmark. Du modtager track-and-trace nummeret på mail.

Spørgsmål om returnering af en vare

1.    Kan jeg komme forbi og returnere eller bytte en vare?

Du kan frit returnere din vare købt på Salling.dk i et af Sallings stormagasiner, hvor vores bytteservice gælder, som den plejer. Husk at medbringe ordrebekræftelsen, da den gælder som købsbevis. Ordrebekræftelsen modtog du via mail, da du placerede din ordre. Læs mere under bytte-og returet.

2.    Jeg har brug for at returnere en vare
Når du handler på Salling.dk, har du som udgangspunkt 30 dages fortrydelsesret efter at din vare er leveret.

Ved returnering skal varen være i samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original og intakt emballage. Forbrugsstoffer og rettighedsbetingede produkter, som indeholder abonnement eller licenser, tages kun retur i ubrudt original emballage – varen må ikke have været taget i brug. Dette gælder bl.a. elektronik, parfumer, dvd’er m.fl. Ved returnering tilbagebetales varens fulde pris.

Du har følgende muligheder for returnering:
1) Aflevere varen i dit lokale Salling stormagasin. Medbring ordrebekræftelsen der gælder som købsbevis, hvis ikke der er byttemærke på varen.

2) Send varen til Salling.dk. Vær opmærksom på, at du selv står for at betale fragten, hvis du returnerer eller ønsker at bytte en vare.

3. Der er en mangel eller fejl på et produkt - reklamation
Skulle du modtage et reklamationsberettiget produkt, beklager vi fejlen. Du skal kontakte OnlineSupport på telefonnummer 87 78 66 00, så retter vi fejlen.

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Dog skal du reklamere indenfor en rimelig tid, efter du har konstateret en mangel.

Det forventes, at du som kunde, følger de vedlagte brugsanvisninger, vaskeanvisninger og andre anvisninger, som vejleder om korrekt brug og vedligeholdelse af produktet. Misligholdes en vare i forhold til anvisningen, vil det opfattes som fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd, og derfor vil varen ikke være dækket af reklamationsretten.
Læs mere om din bytte- og returret.

4.    Min vare er blevet skadet under transporten.
Når du modtager dine varer, skal du kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt Sallings Onlinesupport på 87 78 66 00 og meddel, at du har afvist varen. Alle transportskader skal meddeles inden for 2 hverdage.

5.    Der mangler noget i min ordre
Desværre kan der ske fejl. Hvis du har modtaget din ordre og der mangler en vare, så kontakt os venligst på onlinesupport@salling.dk eller på telefon 87 78 66 00, og vedlæg dit ordrenummer. Vi vil derefter snarest undersøge sagen.

6.    Jeg har fået det forkerte beløb tilbage
Uheldigvis kan der ske fejl. Hvis du mener, at du har fået det forkerte beløb tilbage, bedes du venligst kontakte os på onlinesupport@salling.dk eller på telefon 87 78 66 00 med dit ordrenummer og det beløb, du mener at skulle have tilbage.