Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger for Salling.dk

F. Salling A/S
CVR. 30511336
Søndergade 27, 8000 Aarhus
onlinesupport@salling.dk


Tlf.: 87 78 66 00 - telefonen er åben 10.00-16.00 i hverdagene.


Sådan handler du hos os
For at foretage et køb på Salling.dk skal du igennem 4 trin.

  1. Find den eller de varer, du ønsker og læg dem i indkøbskurven - gå herefter til kassen. Vælg om du ønsker gratis gaveindpakning og til-og- fra kort (senge og vin undtaget).
  2. Indtast dine personlige oplysninger.
  3. Vælg leveringsform og godkend vores handelsbetingelser
  4. Vælg betalingsform. Salling tager ikke noget betalingsgebyr, uanset hvilket betalingskort der benyttes. Se under betaling, hvilke kort der accepteres.

Ved køb af alkohol

Personer under 18 kan ikke købe stærk alkohol over 16,5%. Personer mellem 16 og 18 kan købe alkohol, vin m.m. op til 16,5%. Dette gælder på Salling.dk såvel som i vore Stormagasiner. Når du laver et køb på Salling.dk erklærer du dig myndig til at foretage det ønskede køb.  

Bestilling af varer på Salling.dk

Nogle af varerne er kun at finde på Salling.dk, og forhandles ikke i Salling stormagasiner. Det kan forekomme, at der er særlige tilbud på en vare på Salling.dk og ikke i butikken. I disse tilfælde vil det kun være muligt at få den ekstra rabat ved køb via Salling.dk.

Hvis der er varer, som ikke længere findes på Salling.dk, skyldes det, at de er udsolgte. I langt de fleste tilfælde bliver varerne bestilt igen, og optræder efter kort tid igen på sitet. I nogle tilfælde er der tale om særlige tilbud, som kun er blevet bestilt i et begrænset parti, hvorfor der ikke vil blive bestilt nye varer. Kundeservice har ikke kendskab til, hvilke varer, som bliver bestilt igen, og hvilke der er særlige tilbud. Derfor vil de heller ikke kunne besvare denne type spørgsmål ved telefonisk henvendelse. Du opfordres derfor til at vende tilbage til salling.dk igen, for at kontrollere om varen er der. Der vil være særlige dagstilbud, som kun er gældende en enkelt dag. Prisen på varen på Salling.dk vil derfor kunne variere fra butikkens salgspris.

Skulle der være spørgsmål til bestillingen eller andet, er du velkommen til at kontakte os på: 87 78 60 00 eller onlinesupport@salling.dk.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter, med mindre andet oplyses. Priserne er dagspriser.

Når du handler med Salling.dk indgås handelsaftalen på dansk.


Levering og forsendelse
Salling.dk leverer dine varer i hele Danmark. Desværre leverer vi ikke til Grønland og Færøerne, heller ikke mod merbetaling.

Forsendelse koster 25 kr. pr ordre, dog vil køb af vin for under 100 kr medføre 90 kr forsendelsesgebyr. I perioder hvor der er fri fragt over 500 kroner, så frafalder forsendelsesgebyret, hvis der købes for 500 kr eller derover.

OBS: Hvis du bor på en ikke-brofast ø, og din bestilling vejer mere end 25 kilo, så kan forsendelsesomkostningerne afvige fra det normale. Kontakt os på salling@salling.dk eller på telefon 87 78 60 00, så kan vi sammen finde den bedste løsning.

Leveringstiden er p.t. 3-10 hverdage. Senge har en længere leveringstid, hvilket vil fremgå på selve varen.

Indeholder din ordre kun vin, har du mulighed for selv at afhente hos Salling Aarhus. Afhentning sker på adressen Fiskergade 60, 8000 Aarhus, og du vil få en mail, når din ordre er klar (typisk næstkommende hverdag efter kl. 14).


Betaling
På Salling.dk kan der betales med:

- Dankort
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard/Eurocard
- Salling kontokort
- Salling gavekort
- Salling Personalekort

Der tages ikke betalingskortgebyr på Salling.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Sallings varelager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Salling tager forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgte varer.


Bytte og returnering

Udvidet bytte- og returret i julen: 

Julegaver og andre varer købt på Salling.dk efter d. 1-11-2016 kommer automatisk med byttemærker på og kan byttes til og med d. 01-02-2017.

Varer inden købt inden d. 1-11-2016 har 30 dages returret som normalt, hvilket du kan læse mere om herunder.

Almindelige vilkår for bytte og returnering
Du har 30-dages fuld bytte og returret fra den dag, du modtager varen. Du kan vælge at:

1. Returnere din vare i et af Sallings stormagasiner. Medbring ordrebekræftelsen, der gælder som købsbevis, hvis ikke der er byttemærke på varen. Ordrebekræftelsen modtog du via mail, da du placerede din ordre.

2. Sende varen retur til Salling.dk. Vær opmærksom på, at du selv står for at betale fragten, hvis du returnerer eller ønsker at bytte en vare.

Ved returnering skal varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original og intakt emballage. Forbrugsstoffer og rettighedsbetingede produkter, som indeholder abonnement eller licenser, tages kun retur i ubrudt original emballage – varen må ikke have været taget i brug. Dette gælder bl.a. elektronik, parfumer, dvd’er m.fl. Ved returnering tilbagebetales varens fulde pris.


Reklamationsret
Du har 2 års reklamationsret. Ved varer købt på Salling.dk gælder reklamationsretten fra modtagelse af varen. Dog skal du reklamere indenfor en rimelig tid, efter du har konstateret en mangel.

Det forventes, at du, som kunde, følger de vedlagte brugsanvisninger, vaskeanvisninger og andre anvisninger, som vejleder om korrekt brug og vedligeholdelse af produktet. Misligholdes en vare i forhold til anvisningen, vil det opfattes som fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd, og derfor vil varen ikke være dækket af reklamationsretten.


Der er en mangel eller fejl på et produkt
Skulle du modtage et reklamationsberettiget produkt, beklager vi fejlen. Du skal kontakte OnlineSupport på telefonnummer 87 78 66 00, så retter vi fejlen.

Når du modtager dine varer, skal du kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt Sallings Onlinesupport på 87 78 66 00 og meddel, at du har afvist varen. Alle transportskader skal meddeles inden for 2 hverdage.