Bytte- og returret

Det kan være svært at beslutte sig, når man skal købe en vare. Skulle en vare vise sig ikke helt at leve op til dine forventninger, har du i Salling fuld bytte- og returret.


Bytte og returnering

Almindelige vilkår for bytte og returnering: 
Du har 30-dages fuld bytte- og returret – både i Salling stormagasiner og i vores Webshop
Salling bytter gerne dine varer eller giver dig pengene tilbage. Du skal blot medbringe bon samt varen i original emballage inden 30 dage. Har du fået varen i gave, vil den være forsynet med et byttemærke, og så behøver du ikke en kvittering.

Hvis du har købt din vare via Salling.dk og gerne vil bytte eller returnere den i en af vores stormagasiner, skal du blot medbringe ordrebekræftelsen, som du fik via mail, da du gennemførte bestillingen online.

Du kan også sende varerne til Online-butikken på:
Salling
Søndergade 27
8000 Aarhus C
Att: Onlineshoppen

Byt frit i Aarhus eller Aalborg
Varer kan returneres i både Salling Aarhus og Salling Aalborg – uanset i hvilken af butikkerne de er købt. Det gælder selvfølgelig også, hvis de er købt på Salling.dk.

Har du spørgsmål i forbindelse med bytte eller returnering, er du altid velkommen til at kontakte Kundeservice på tlf. 87 78 60 00.

Varen skal være i samme stand
Ved returnering skal varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original og intakt emballage. Forbrugsstoffer og rettighedsbetingede produkter, som indeholder abonnement eller licenser, tages kun retur i ubrudt original emballage – varen må ikke have været taget i brug. Dette gælder bl.a. elektronik, parfumer, dvd’er m.fl. Ved returnering tilbagebetales varens fulde pris.

Reklamationsret
Du har 2 års reklamationsret. Ved varer købt på Salling.dk gælder reklamationsretten fra modtagelse af varen. Dog skal du reklamere indenfor en rimelig tid, efter du har konstateret en mangel.

Det forventes, at du som kunde, følger de vedlagte brugsanvisninger, vaskeanvisninger og andre anvisninger, som vejleder om korrekt brug og vedligeholdelse af produktet. Misligholdes en vare i forhold til anvisningen, vil det opfattes som fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd, og derfor vil varen ikke være dækket af reklamationsretten.




Varer købt i webshoppen på Salling.dk

Min vare er blevet billigere, siden jeg købte den.
Det er prisen som er angivet på Salling.dk ved købet, som er gældende. Der vil være særlige dagstilbud, som kun er gældende en enkelt dag. Prisen på varen på Salling.dk kan derfor variere fra dag til dag, og vil også kunne variere fra butikkens salgspris. Grundet de særlige tidsbegrænsede tilbud, vil Salling derfor ikke kunne tilbagebetale en evt. difference.

Der er en mangel eller fejl på et produkt
Skulle du modtage et reklamationsberettiget produkt, beklager vi fejlen. Du skal kontakte Onlinesupport på telefonnummer 87 78 66 00, så retter vi fejlen.

Når du modtager dine varer, skal du kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt Sallings Onlinesupport på 87 78 66 00, og meddel at du har afvist varen. Alle transportskader skal meddeles inden for 2 hverdage.