Markedsanalyse - i den finansielle sektor

Markedsanalyse - i den finansielle sektor Forstør

225,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst. Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag.Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår: · Informationsindsamling · Segmentering – tageting og positionering · Segmentering på privatkundemarkedet · Segmentering på erhvervskundemarkedet · Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing · Analysedesign og kontaktform · Skalaer · Kvalitative analyser · Fokusgrupper · Rapportering, økonomi og feedback Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Poul K. Faarup
Sideantal: 174
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Lisbeth Neigaard
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 2
Udgiver: Hansreitzels
Bredde: 173 mm
Højde: 246 mm
Dybde: 13 mm
Vægt: 317 g
Udgivelsesdato: 11 Aug 2014
Oplagsdato: 11 Aug 2014
Varefakta
Reference

b-9788741260280

Udgivelsesår

2008

Sprog

Dansk