International markedskommunikation - I en postmoderne verden

International markedskommunikation - I en postmoderne verden Forstør

320,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Bogen er den første større indføring på dansk i international markedskommunikation med hovedvægt på såvel den kulturelle kontekst som på >>budskabsudformningen<<, dvs. de konkrete sproglige og/eller visuelle aspekter af virksomhedernes kommunikation med deres markeder.I bogen gennemgås fire centrale genrer indenfor markedskommunikation, nemlig reklameannoncer, mailings, virksomhedsbrochurer og pressemeddelelser. Der er fokus på genrernes kommunikative formål, deres opbygning og retoriske strategier. Hvert kapitel er forsynet med autentiske tekst- og billedeksempler på dansk, engelsk, tysk, fransk og spansk.Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for og arbejder med kommunikation og kultur i markedsføringen.Finn Frandsen, cand.mag. i fransk og idéhistorie. Lektor ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i mediesprog, markedskommunikation og public relations.Winni Johansen, cand.ling.merc. i fransk. Adjunkt ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i virksomhedskultur, interkulturel kommunikation og franske samfundsforhold.Anne Ellerup Nielsen, ph.d. og cand.ling.merc. i fransk. Lektor ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i virksomhedskommunikation, argumentationsteori og tekstlingvistik.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Finn Frandsen / Anne Ellerup Nielsen / Winni Johansen
Sideantal: 280
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Carsten Lassen
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Indbundet
Oplag: 7
Udgave: 1
Udgiver: Hansreitzels
Bredde: 175 mm
Højde: 252 mm
Dybde: 17 mm
Vægt: 570 g
Udgivelsesdato: 08 Oct 2002
Oplagsdato: 25 Sep 2011
Varefakta
Reference

b-9788776751425

Udgivelsesår

2009

Sprog

Dansk

International markedskommunikation - I en postmoderne verden Hansreitzels