Eksportsalg - strategisk, taktisk og operationelt

Eksportsalg - strategisk, taktisk og operationelt Forstør

400,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Langt over halvdelen af de produkter, som fremstilles i Danmark, afsættes i udlandet, men der er stadig masser af uudnyttet potentiale for mange danske eksportvirksomheder. Eksportsalg sætter fokus på at sammenkoble teori og praksis. Den er derfor både egnet som undervisningsbog og som inspiration for danske virksomhedsejere, eksportchefer og eksportsælgere, som søger praktisk anvendelige og konkrete værktøjer og tjeklister til at hjælpe med at udnytte virksomhedens internationale vækstpotentiale.Bogen er opdelt i fem dele. Første del gennemgår virksomheders internationalisering i lyset af den stigende globalisering og de store kulturforskelle mellem verdens lande. Anden del omhandler det strategiske eksportsalg, herunder bl.a. eksportens rolle i den eksporterende virksomhed, vigtigheden af at have et skarpt værdibudskab, den interne og eksterne analyse samt valget af eksportmarked og eksportform. I tredje del ser bogen på eksportsalgets taktiske opgaver, så som bl.a. udarbejdelse af go to market-planen, valg af agenter og distributører, etablering af datterselskab og international webhandel samt den vigtige risikostyring. I fjerde del operationaliseres eksportsalget, når bogen fokuserer på hvordan kundemøder, forhandlinger, key account management og salgsledelse bedst gennemføres, når kunderne især er udenlandske. I det afsluttende femte afsnit kommer bogen med nogle bud på, hvad der skal til for at etablere det nødvendige globale mindset – både i eksportvirksomheden og for fremtidens eksportsælger.Bogen kan anvendes som undervisningsbog til en række fag med fokus på international salg og markedsføring, på både akademi- og diplomniveau. Den dækker bl.a. pensum til Akademiuddannelsesfaget ”Eksport og internationalisering”. Bogen kan desuden bruges som supplement på en række fag på korte og mellemlange videreuddannelser på f.eks. handelshøjskoler og erhvervsakademier, f.eks. uddannelser indenfor erhvervsøkonomi og mange professionsbacheloruddannelser.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Jens Lassen
Sideantal: 368
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Hansreitzels
Bredde: 173 mm
Højde: 246 mm
Dybde: 20 mm
Vægt: 713 g
Udgivelsesdato: 21 Oct 2015
Oplagsdato: 21 Oct 2015
Varefakta
Reference

b-9788741261867

Sprog

Dansk

Eksportsalg - strategisk, taktisk og operationelt Hansreitzels