Designing New Media - Learning, Communication and Innovation

Designing New Media - Learning, Communication and Innovation Forstør

350,00 kr

Varens tilgængelighed

Ikke på lager online

Denne lærebog tilbyder ny viden om design og læringsprocesser inden for især nye, konvergerende medier. Den er skrevet på engelsk og redigeret af tre medieforskere fra Syddansk Universitet. I kapitlerne er designprocesser i en række forskellige medier beskrevet med illustrative eksempler fra film, tv, computer og mobiltelefon. Såvel design af den enkelte medietekst som kommunikation på tværs af medier adresseres. Yderligere er der fokus på kreative medieskabelsesprocesser, der kan lede til innovation. Bogen er forsynet med arbejdsspørgsmål efter hvert af de seks kapitler samt en udførlig litteraturliste og et stikordsregister. Bogen rummer kapitlerne: “Visual topography: analysing the visual context of an interactive interface” af Lise Agerbæk, “Designing (with) Creativity” af Heidi Philipsen, “Designing for critique, designing for reflection – the reemergence of aesthetics in current design practice” af Lars Bo Løfgren, “The Real, the Virtual, and the Practical” af Cynthia Grund og Jesper Pilegaard, “Creative Cross Media Communications and Concepts - Relations between television serials, websites, webisodes and mobile films” af Heidi Philipsen, “Corporate blogs – face strategies help your design” af Anette Grønning og “Enpowerment, the real gap faced by digital inclusion initiatives in Recife, Brazil” af Norbert Wiltermuth. Denne bog er rettet mod videregående studier og personer med interesse i design og læringsprocesser i medier.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Anette Grønning / Jesper Pilegaard / Cynthia Grund / M.Fl
Sideantal: 216
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Lise Agerbæk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Tegnet af: Lise Agerbæk
Fagredaktør: Bror Strange Arnfast,Heidi Philipsen,Lise Agerbæk,Bo Kampmann Walther
Udgiver: Hansreitzels
Bredde: 171 mm
Højde: 245 mm
Dybde: 10 mm
Vægt: 418 g
Udgivelsesdato: 06 Apr 2010
Oplagsdato: 06 Apr 2010
Varefakta
Reference

b-9788776757489

Udgivelsesår

2010

Sprog

Dansk

Designing New Media - Learning, Communication and Innovation Hansreitzels