Undervisningsdifferentiering - Et princip møder praksis

Undervisningsdifferentiering - Et princip møder praksis Forstør

269,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Alle lærere ved, at de skal differentiere deres undervisning. Men hvad indebærer det præcist? Hvordan definerer vi, hvad undervisningsdifferentiering er – og hvordan gør vi i praksis? Det giver et bud på.

Forfatterne sætter begrebet undervisningsdifferentiering ind i skolens aktuelle kontekst, hvor kravet om inklusion af elever i komplicerede læringssituationer er skærpet. De præsenterer differentiering som del af en læringskultur og introducerer et redskab til at omsætte det pædagogiske princip om undervisningsdifferentiering til praksis: UVD-modellen. Modellen består af tre dimensioner:

1. En horisontal dimension, der beskriver undervisningens tre faser: målformulering, udforskning og evaluering.

2. En vertikal dimension, der beskriver forskellige niveauer for elevernes arbejde med det faglige indhold i undervisningen.

3. En dynamisk samarbejdsdimension, der beskriver det samarbejde og de interaktioner, der kan stilladsere elevernes motivation og deltagelse i undervisningen.

Gennem seks konkrete undervisningsforløb i forskellige 5.-klasser i matematik og dansk viser forfatterne desuden, hvordan modellen kan anvendes i praksis.

Bogen er baseret påerfaringer fra et omfattende forskningsprojekt under Undervisningsministeriet og tilpasset Forenklede Fælles Mål.

Bogens bidragydere:

E. Skibsted, H. B. Svensen, K. Østergaard, S. Langager, C. Christiansen, D. Østergren-Olsen, K. N. Jepsen, K. Baltzer, M. W. Andersen , S. Tetler, S. Arne-Hansen

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Charlotte Christiansen m.fl.
Sideantal: 208
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Akademisk
Bredde: 152 mm
Højde: 225 mm
Dybde: 19 mm
Vægt: 388 g
Udgivelsesdato: 18 Jun 2015
Oplagsdato: 18 Jun 2015
Varefakta
Reference

b-9788750045014

Udgivelsesår

2015

Sprog

Dansk

Undervisningsdifferentiering - Et princip møder praksis Akademisk