Tweens - mellem medier og mærkevarer

Tweens - mellem medier og mærkevarer Forstør

250,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Tiden efter årtusindskiftet bød på en ny forståelse af, hvad det vil sige at være barn. Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere.Især marketingindustrien har haft travlt med at sælge et billede af tweens som superkompetente forbrugere af medier og mærkevarer – som et lukrativt globalt forbrugersegment.Denne bog forsøger at give et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være tween i Danmark.Med udgangspunkt i to nyere forskningsprojekter ser bogen på danske tweens virkelighed med medier og forbrug. Bogen inddrager også internationale undersøgelser for at give et signalement af, hvad dette nye „globaliserede“ barndomsbegreb indebærer.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Lars Pynt Andersen
Sideantal: 152
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Paperback
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Samfundslitteratur
Bredde: 151 mm
Højde: 224 mm
Dybde: 11 mm
Vægt: 283 g
Udgivelsesdato: 14 Feb 2011
Oplagsdato: 14 Feb 2011
Varefakta
Reference

b-9788759312315

Udgivelsesår

2011

Sprog

Dansk

Tweens - mellem medier og mærkevarer Samfundslitteratur