Teamets arbejde med - børn med særlige behov

Teamets arbejde med - børn med særlige behov Forstør

169,00 kr

Varens tilgængelighed

Ikke på lager online

I Danmark har der gennem mange år været politisk enighed om, at folkeskolen er for alle. Det betyder, at den almindelige undervisning skal rumme alle elever, at inklusion i undervisningen er en menneskeret, og at ressourcerne skal prioriteres til den almindelige undervisning. Det vil sige, at elever med særlige behov, som tidligere i høj grad blev henvist til specialundervisningstilbud i eller uden for skolen, i højere grad bør rummes inden for "den normale undervisning" i "den normale klasse" i "den normale folkeskole". I stedet for en ensidig elevtilpasning til skolen, lærerne og undervisningen, handler det om en gensidig tilpasning, hvor skolen i væsentlig grad søger at tilpasse sig den enkelte elev. Rummelighed betyder, at de elever, der har mulighed for at trives og udvikle sig i normalundervisningen, bør rummes der. Det kræver fleksibilitet og ressourcebevidsthed. I den fleksible skole tilpasses og organiseres den specialpædagogiske støtte, så den bliver en del af normalundervisningen. Men hvad betyder det i praksis, når der er børn med særlige behov og måske samtidig forstyrrende adfærd i klassen? Det kræver videndeling, støtte og samarbejde. I bogen illustreres dette i en række konkrete cases med fokus på teamets samspil med skolens specialundervisningsekspertise, dens ledelse og forældrene.Forfatterne er begge dybt involveret i praksis som henholdsvis funktionslærer for specialundervisning og pædagogisk afdelingsleder i folkeskolen.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Mariann Würtz / Joan Henriksen
Sideantal: 96
Sprog: Dansk
Produktvariant: Paperback
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Kroghs Forlag
Bredde: 171 mm
Højde: 199 mm
Dybde: 7 mm
Vægt: 180 g
Serie: Teamserien
Udgivelsesdato: 20 Jun 2006
Varefakta
Reference

b-9788762404571

Udgivelsesår

2006

Sprog

Dansk

Teamets arbejde med - børn med særlige behov Kroghs Forlag