Kultur- og kommunikationsteori - En introduktion

Kultur- og kommunikationsteori - En introduktion Forstør

298,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Kultur og kommunikation er grundlæggende sociale fænomener – uden dem ville vi ikke kunne forstå vores samfund, vi ville ikke kunne handle i det, og det er tvivlsomt, om vi overhovedet ville have et samfund at handle i og reflektere over. Kultur- og kommunikationsteorier sigter mod at forklare, hvad kultur og kommunikation er, hvordan de muliggør handlen i det sociale rum, og hvordan de er med til at skabe dette rum.Bogen giver læseren et overblik over væsentlige udviklinger inden for kultur- og kommunikationsteori, styrker forståelsen for kultur og kommunikation som samfundsskabende processer og giver redskaber til analyse af kommunikative og kulturelle fænomener og problemstillinger. Kommunikation kan defineres som meningsdannelse, og kultur som mønstre for meningsdannelse, hvilket betyder, at kommunikation og kultur er gensidigt afhængige: uden mønstre ingen meningsdannelse, og uden meningsdannelse ingen mønstre. I løbet af bogen opbygges gradvist en mere og mere nuanceret forståelse for dette afhængighedsforhold, samtidig med at hver enkelt kultur- og kommunikationsteori introduceres i sin egen ret. Kultur- og kommunikationsteori henvender sig til studerende på videregående uddannelser, der fokuserer på kulturelle og kommunikative forhold, og andre med interesse for kultur og kommunikation.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Sine Nørholm Just / Thomas Burø
Sideantal: 320
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 2
Udgave: 1
Udgiver: Hansreitzels
Bredde: 137 mm
Højde: 215 mm
Dybde: 23 mm
Vægt: 389 g
Udgivelsesdato: 12 Sep 2010
Oplagsdato: 24 Jul 2014
Varefakta
Reference

b-9788776757953

Udgivelsesår

2010

Sprog

Dansk