Nye vidensmedier - Kultur, læring, kommunikation

Nye vidensmedier - Kultur, læring, kommunikation Forstør

319,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Mediers anvendelse i tilegnelse af viden er i stigende grad genstand for interesse. Digitale og sociale medier skaber nye muligheder for læring og formidling, men signalerer også, at selve vidensbegrebet er blevet mere dynamisk. Undervisere og formidlere må erkende, at de ikke længere har monopol på den viden, der formidles. På internettet er viden til stede i overflod, og elever, studerende og kulturforbrugere finder, deler og producerer selv viden i de dialogiske netværksmedier. For professionelle formidlere er det en udfordring. I denne antologi anvendes begrebet vidensmedier om mediers brug i formidling og tilegnelse af viden. Ligesom man taler om nyhedsmedier og underholdningsmedier, kan man tale om vidensmedier. Med forskellige indfaldsvinkler og cases undersøger antologien vidensmediering. Nogle af artiklerne giver generel teoretisk baggrund for forståelsen af viden og medier, andre analyserer specifikke typer af vidensmedier: fx billedmedier, sociale medier, websteder, webtutorials, encyklopædier og fiktionsmedier. Artiklerne har fokus forskellige steder i de formelle og uformelle former for læring og videnstilegnelse – bl.a. undervisningssektoren, biblioteket og museet. Forfatterne repræsenterer forskellige videnskabelige felter, bl.a. medievidenskab, kunst- og litteraturvidenskab samt biblioteks- og informationsvidenskab. Redaktionen kommer fra Det Informationsvidenskabelige Akademi.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Dam Kristensen / Høyrup / Nielsen
Sideantal: 320
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 2
Udgave: 1
Udgiver: Samfundslitteratur
Bredde: 170 mm
Højde: 242 mm
Dybde: 21 mm
Vægt: 609 g
Serie: Medier, kommunikation, journalistik 3
Udgivelsesdato: 09 May 2011
Oplagsdato: 01 Jan 2012
Varefakta
Reference

b-9788759315620

Udgivelsesår

2011

Sprog

Dansk

Nye vidensmedier - Kultur, læring, kommunikation Samfundslitteratur