Medieanalyse

Medieanalyse Forstør

398,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Verden i dag er en verden af medier, og vi bruger i stigende grad medierne aktivt. Vi nøjes ikke med at læse avis, høre radio, se fjernsyn og gå i biografen. Vi kan lave statusopdateringer, skrive vores egne blogs, bidrage til netmediernes debatter og skrive fanfiktion. De gamle medier er der endnu, men de indgår i dag i en ny medieverden.

Medieanalyse præsenterer et bredt udvalg af aktuelle medier: den trykte presse, fotografi, film, dokumentar, reklame, radio, tv, digitale tekster, blogs og computerspil. Vinklen er analytisk og historisk: Kapitlerne sætter det enkelte medie i en historisk sammenhæng og præsenterer begreber, metoder og teorier, der kan bruges i analysen af mediet. Medieanalyse er redigeret af lektor Palle Schantz Lauridsen (Dansk, Københavns Universitet) og lektor Erik Svendsen (Dansk, RUC). Den er skrevet af medieforskere, der alle har stor erfaring i at undervise i medieemner ved universiteterne i København, Roskilde, Aalborg og Aarhus.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Erik Svendsen (red.) / Palle Schantz Lauridsen
Sideantal: 375
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Paperback
Oplag: 2
Udgave: 1
Udgiver: Samfundslitteratur
Bredde: 171 mm
Højde: 240 mm
Dybde: 23 mm
Vægt: 698 g
Udgivelsesdato: 24 Sep 2015
Oplagsdato: 24 Sep 2015
Varefakta
Reference

b-9788759319918

Sprog

Dansk