Return on Strategy - Når strategi kan skabe afgørende resultater

Return on Strategy - Når strategi kan skabe afgørende resultater Forstør

499,95 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Siden Michael Porter publicerede sine skoledannende tekster, har det været god strategi-latin, at en virksomhed, der ikke vælger en klar strategi, men for eksempel satser på både differentiering og omkostningslederskab, placerer sig et uhensigtsmæssigt sted: “i midten af det hele”. Men faktisk bygger yderst succesfulde virksomheder som Google, Saxo Bank, Huawei og Ryanair bro mellem strategier – ofte med disruptive virkninger til følge for markedet.

Med udgangspunkt i europæiske, asiatiske og amerikanske virksomheder tager Return on Strategy læseren med på en fascinerende rejse i det udefinerbare X-faktorunivers, som kun firmaer, der behersker disruptive strategier, har adgang til. De tre forfattere fremlægger den tese, at det store udbytte, disse yderst succesfulde firmaer henter hjem, netop bliver opnået på baggrund af disruptive strategier – at der er tale om en egentlig

Samtidig tager forfatterne et opsigtsvækkende opgør med strategilitteraturens klassikere som Good to Great og In Search of Excellence . Hvordan kan det være, spørger de, at mange af de firmaer, der engang var “fantastiske” og “excellente”, i dag er en skygge af sig selv – hvis de da overhovedet eksisterer?

Return on Strategy - når strategi kan skabe afgørende resultater udkom i december 2009 på amerikansk.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Flemming Poulfelt / Michael Moesgaard Andersen / Morten Froholdt
Sideantal: 320
Sprog: Dansk
Originalsprog: Engelsk
Produktvariant: Indbundet
Oplag: 2
Udgave: 1
Udgiver: L&R Business
Bredde: 159 mm
Højde: 232 mm
Dybde: 33 mm
Vægt: 714 g
Udgivelsesdato: 15 Apr 2010
Oplagsdato: 28 Nov 2010
Varefakta
Reference

b-9788711427569

Udgivelsesår

2010

Sprog

Dansk

Return on Strategy - Når strategi kan skabe afgørende resultater L&R Business