Markedsføringslovens § 1 - portræt af en generalklausul

Markedsføringslovens § 1 - portræt af en generalklausul Forstør

745,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Få overblik over god markedsføringsskik.

Følgende emner behandles bl.a.:

  • Retten til eget billede i reklamesammenhæng
  • Produktefterligning og renommesnyltning
  • Aggressiv adfærd over for konkurrenter
  • Illoyal konkurrence
  • Urimelig markedsføring over for forbrugere
  • Diskriminerende markedsføring, brug af ubehagelige virkemidler i reklame og andre problemstillinger i relation til almene samfundsinteresser
  • En grundig omtale af generalklausuler som lovgivningsform.

Bogen indeholder en udførlig gennemgang af markedsføringslovens § 1 og overvejelser om, hvorvidt bestemmelsen opfylder sit formål som generalklausul. De enkelte afsnit indeholder en up to date gennemgang af domme og afgørelser af relevans for de behandlede problemstillinger.

I tillæg til ovenstående indeholder bogen en grundig gennemgang af historien bag markedsføringslovens § 1 og analyse af den udvikling, som bestemmelsen er undergået frem til i dag.

MålgruppeBogen er dels relevant for praktikere, som beskæftiger sig med markedsførings- og reklamevirksomhed, og dels relevant for forskere på området. Om forfatterenUlrich Birch Eriksen er til daglig ansat hos advokatfirmaet Jon Palle Buhl.Bogen er en lettere revideret udgave af forfatterens ph.d.-afhandling, ”Markedsføringslovens § 1 – Portræt af en generalklausul”, der blev udarbejdet ved Aarhus Universitet.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Ulrich Birch Eriksen
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Karnov Group Denmark A/S
Udgivelsesdato: 19 Jun 2013
Oplagsdato: 19 Jun 2013
Varefakta
Reference

b-9788761934031

Udgivelsesår

2013

Sprog

Dansk

Markedsføringslovens § 1 - portræt af en generalklausul Karnov Group Denmark A/S