Markedsføringsloven

Markedsføringsloven Forstør

1 120,00 kr

Varens tilgængelighed

Ikke på lager online

Den nye markedsføringslov er en væsentlig regulator i konkurrenceforholdet mellem erhvervsdrivende. F.eks. når det gælder produktefterligninger, renommésnyltning, kendetegnsbeskyttelse og erhvervshemmeligheder.
Samtidig får markedsføringsloven stadigt stigende betydning, når det handler om at sikre forbrugerbeskyttelsen. Loven indeholder som noget nyt særregler om skjult reklame, markedsføring over for børn og unge, salgsfremmende foranstaltninger, slag-tilbud, prismærkning, gebyrer og vederlagsbetaling.
Endelig er den teknologiske udvikling også blevet en væsentlig udfordring for markedsføringsloven, der f.eks. indeholder detaljerede regler om spam og direct mails.
Bogen giver en samlet og ajourført fremstilling af markedsføringsloven specielt set ud fra rådgiverens behov. Den inddrager både lovforarbejder og retspraksis samt Forbrugerombudsmandspraksis.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Erling Borcher / Frank Bøggild
Sideantal: 616
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hardback
Oplag: 2
Udgave: 2
Udgiver: Thomson
Udgivelsesdato: 17 Oct 2006
Oplagsdato: 09 Sep 2010
Varefakta
Reference

b-9788761915740

Udgivelsesår

2006

Sprog

Dansk