Læsemakker for børn i udsatte positioner

Læsemakker for børn i udsatte positioner Forstør

195,31 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Læsemakker for børn i udsatte positioner giver dig en praksisnær beskrivelse af Læsemakker-metoden med særligt fokus på udsatte børn. Hæftet kan ses som et supplement til grundmaterialet Læsemakker – sammen om læsning (2011), men kan også selvstændigt bruges som inspiration til en læsefaglig indsats for børn, der befinder sig i en socialt udsat position.Læsemakker er et bud på en mesterlærebaseret indsats for bedre læsning på tværs af klassetrin. Læsemakker er intensiv fokusering, én-til-én, på læsning og læserelaterede aktiviteter og er et supplement til den øvrige læseundervisning. Læsemakker erstatter således ikke undervisning foretaget af en lærer. Hvis man vælger at arbejde med Læsemakker, giver man flere elever mulighed for at arbejde i dybden med det faglige i læseprocessen. Samtidig får eleverne en helt konkret rolle i makker-konstruktionen. Om forfatterenMia Finnemann Schultz er lærer og specialunderviser af uddannelse. Hun har i mange år arbejdet med vidensindsamling og har blandt andet importeret metoden Læsemakker til Danmark fra Stanford Universitetet i Californien, USA. Da hun var ansat i Dansk Videnscenter for Ordblindhed, udviklede hun metoden i samarbejde med en række læsekonsulenter, audiologopæder og skoler. Siden har hun arbejdet som konsulent i Socialstyrelsen og nu i Undervisningsministeriet. Her har hun bl.a. beskæftiget sig med udsatte børns læring.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Mia Finnemann Schultz
Sideantal: 32
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Mette Plesner
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Gyldendal
Bredde: 196 mm
Højde: 272 mm
Dybde: 4 mm
Vægt: 126 g
Serie: Læsemakker
Udgivelsesdato: 04 Jan 2016
Oplagsdato: 04 Jan 2016
Varefakta
Reference

b-9788702193091

Sprog

Dansk

Læsemakker for børn i udsatte positioner Gyldendal