Kvantitativ indholdsanalyse

Kvantitativ indholdsanalyse Forstør

128,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Kvantitativ indholdsanalyse er en klassisk og populær metode indenfor både humaniora og samfundsvidenskaberne. Det skyldes, at metoden er velegnet til at skabe et systematisk overblik over kommunikationsindhold. Det kan fx være en kortlægning af, hvordan et særligt emne eller begivenhed omtales i medierne. Men det kan også være til analyse af både stilistiske og semantiske elementer i taler, dokumenter, film eller fotografier. En anden grund til metodens popularitet er dens forholdsvis tilgængelige natur. Med relativt få redskaber kan forskeren eller den studerende dokumentere sammensætningen af kommunikationsindhold over en længere tidsperiode eller på tværs af forskellige tekster og medier. Kvantitativ indholdsanalyse er, rigtig anvendt, et virkningsfuldt redskab og kan anvendes alene eller i kombination med andre metoder. Denne udgivelse tilbyder læseren en mulighed for at tilegne sig principperne og metoderne bag kvantitativ indholdsanalyse, og forhåbentlig anspore til spændende analyser af kommunikationsindhold på tværs af medier og kommunikationsformer.

Rasmus Helles er lektor, ph.d. ved Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Københavns Universitet. Mikkel Fugl Eskjær er lektor, ph.d. ved Institut for Kommunikation, Aalborg Universitet.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Rasmus Helles / Mikkel Fugl Eskjær
Sideantal: 138
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Paperback
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Samfundslitteratur
Bredde: 154 mm
Højde: 230 mm
Dybde: 11 mm
Vægt: 254 g
Serie: Kort og præcist om medier og kommunikation
Udgivelsesdato: 03 Feb 2015
Oplagsdato: 03 Feb 2015
Varefakta
Reference

b-9788759317495

Sprog

Dansk