KOSMOS - FYSIK OG KEMI - Kopimappe A

KOSMOS - FYSIK OG KEMI - Kopimappe A Forstør

1 268,75 kr

Denne kopimappe indeholder øvelser, eksperimenter, projekter, opgaver og test til Kosmos A.Fysik og kemi fortæller om naturen – fra det mindste til det største Fysik og kemi fortæller om stjernerne og Solsystemet, om luft og vand, ja helt ind i atomernes verden vil faget føre dig. Fysik og kemi fortæller ikke kun om det fjerne, men også om det nære. I grundbogen kan du bl.a. læse om: • hvordan man måler afstanden til Månen • de stoffer, der er i en cola • brandslukning • hvordan man finder vej ved hjælp af GPS-systemet • den danske pige der satte verdensrekord i en brintbil • diamanter • hvorfor balloner kan stige til vejrs Fysik og kemi er et naturvidenskabeligt fag. Spørger du naturen, får du et svar. Og man spørger naturen ved at lave eksperimenter. Resultatet af et eksperiment afslører tit grundlæggende forhold i naturen, de såkaldte naturlove. KOSMOS indeholder mange eksperimenter, som du kan foretage. Fysik- og kemisystemet KOSMOS er til undervisningen i fysik/kemi i 7-9. klasse. Systemet består af tre grundbøger, tre kopimapper og tre lærervejledninger.Kopimappen findes også i farver. Læs mere på www.kosmos.gyldendal.dk.

Forfatter: Erik Both / Henning Henriksen / Nina Troelsgaard Jensen