Kosmos - Fysik og kemi - Grundbog C

Kosmos - Fysik og kemi - Grundbog C Forstør

Fysik og kemi fortæller om naturen - fra det mindste til det størsteFysik og kemi fortæller om stjernerne og Solsystemet, om luft og vand, ja helt ind i atomernes verden vil faget føre dig. Fysik og kemi fortæller ikke kun om det fjerne, men også om det nære. I denne bog kan du bl.a. læse om: hvordan en plasmaskærm virker nanopartikler nitratbomben hvordan kemikerne gør dig til Spiderman den perfekte sportsdrik hvorfor vindruer og blod smager sødt metaldetektorer hvorfor alt guld er skabt i stjerneeksplosioner hvordan salt redder liv sorte hullerFysik og kemi er et naturvidenskabeligt fag. Spørger du naturen, får du et svar. Og man spørger naturen ved at lave eksperimenter. Resultatet af et eksperiment afslører tit grundlæggende forhold i naturen, de såkaldte naturlove. KOSMOS indeholder mange eksperimenter, som du kan foretage. Fysik- og kemisystemet KOSMOS er til undervisningen i fysik/kemi i 7.- 9. klasse. Systemet består af tre grundbøger, tre kopimapper, tre lærervejledninger og en hjemmeside www.kosmos.gyldendal.dk.

Forfatter: Erik Both / Henning Henriksen