KOSMOS - FYSIK OG KEMI - Grundbog B

KOSMOS - FYSIK OG KEMI - Grundbog B Forstør

Fysik og kemi fortæller om naturen - fra det mindste til det størsteFysik og kemi fortæller om stjernerne og Solsystemet, om luft og vand, ja helt ind i atomernes verden vil faget føre dig. Fysik og kemi fortæller ikke kun om det fjerne, men også om det nære. I denne bog kan du bl.a. læse om: Jorden kan blive ramt af en stor asteroide fuglene der har et indbygget kompas hvor vi får energien fra, når olien og kullene slipper op at der findes "lys", der ikke kan ses at det er luften i klassen, der får elever til at gabe guld og andre metaller hvorfor det smager surt, når man har kastet op farlige stoffer at hullet i ozonlaget er farligt for digFysik og kemi er et naturvidenskabeligt fag. Spørger du naturen, får du et svar. Og man spørger naturen ved at lave eksperimenter. Resultatet af et eksperiment afslører tit grundlæggende forhold i naturen, de såkaldte naturlove. KOSMOS indeholder mange eksperimenter, som du kan foretage. Fysik- og kemisystemet KOSMOS er til undervisningen i fysik/kemi i 7-9. klasse. Systemet består af tre grundbøger, tre kopimapper, tre lærervejledninger og en hjemmeside www.kosmos.gyldendal.dk.

Forfatter: Erik Both / Henning Henriksen