Journalistik i praksis

Journalistik i praksis Forstør

238,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Denne bog handler om journalisters faktiske skabelse og udvælgelse af nyhedsideer.

Gitte Gravengaard beskriver, hvordan de traditionelle nyhedskriterier er utilstrækkelige til at beskrive og forklare, hvordan journalister til- og fravælger ideer i det daglige redaktionelle arbejde. I stedet afdækker hun i detaljer syv afgørende faktorer, der påvirker journalisters vurderinger og valg.

Med baggrund i feltarbejde og en stribe interviews giver bogen indblik i journalisters selvforståelse og den udbredte tavse viden, der er styrende for journalisters prioriteringer.

Journalistik i praksis henvender sig til journalistik-, medie- og kommunikationsstuderende, journalister og forskere inden for medie- og kommunikationsområdet.

Gitte Gravengaard er ph.d. og forsker i journalistik og kommunikation på Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab på Københavns Universitet.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Gitte Gravengaard
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Samfundslitteratur
Bredde: 172 mm
Højde: 240 mm
Dybde: 14 mm
Vægt: 387 g
Udgivelsesdato: 19 Aug 2010
Oplagsdato: 19 Aug 2010
Varefakta
Reference

b-9788759314579

Udgivelsesår

2010

Sprog

Dansk