Innovation C

Innovation C Forstør

412,50 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage
Innovation C giver læseren en grundlæggende indføring i teorier om innovation og entreprenørskab. Bogen er udarbejdet til det gymnasiale faginnovation C, hvor den solidt dækker alle kernestofområderne. Med sit velstrukturerede stof og mange pædagogiske eksempler kan bogen også anvendes til fagområderne innovation og entreprenørskab på andre uddannelser samt af praktikere til at få en ide om, hvordan man i praksis griber arbejdet med innovation og entreprenørskab an.Den centrale model i bogen er pentathlon-modellen. Modellen bruges til at beskrive, hvordan de forskellige teorier og begreber inden for innovation og entreprenørskab "hænger sammen". Modellen fremmer indlæringen af og giver overblikket over stoffet. Pentathlon-modellen udfolder sig omkring disse emner:
  • Invention og idegenerering
  • Innovationsprocessen – prioritering og implementering
  • Diffusion
  • Innovationsstrategi og konkurrenceevne
  • Mennesker og organisation
  • Innovation og samfundsudvikling
Innovation C indeholder et væld af eksempler, som underbygger og illustrerer den gennemgåede teori. Alle bogens kapitler indeholder småopgaver, som sætter det gennemgåede stof på skarp prøve! Teoretisk og begrebsmæssigt hører Innovation C sammen med bogen Innovation – entreprenørskab og intraprenørskab , som bl.a. er skrevet til faget innovation B i gymnasiet samt de mellemlange og videregående uddannelser.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Claus Holst Christensen / Pia Petersen / Kristian Philipsen
Sideantal: 234
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Indbundet
Oplag: 1
Udgave: 2
Udgiver: Nyt Teknisk Forlag
Udgivelsesdato: 07 Oct 2015
Oplagsdato: 07 Oct 2015
Varefakta
Reference

b-9788757128604

Udgivelsesår

2012

Sprog

Dansk