Strategic CSR Communication

Strategic CSR Communication Forstør

295,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Bogen tegner konturerne af et nyt og centralt strategisk felt, som bliver af stadig større betydning for ledelse. Samtidig med at moderne virksomheder i stigende grad forventes at kommunikere om deres etiske og sociale ansvar, oplever lederne at strategisk CSR kommunikation er en delikat affære. På den ene side ønsker både interne og eksterne stakeholders at vide at virksomheden lever op til etiske normer. På den anden side værdsætter de ikke at virksomheden selv kommunikerer alt for tydeligt om det. Det kan let opleves som utidig selvfremhævdelse og ligefrem utroværdigt, når virksomheden selv fortæller ""hvor god den er"". Denne bog angriber problemstillingen fra mange forskellige perspektiver, og mens den beskriver nogle af de metoder og strategier som virksomheder benytter for at håndtere den svære kommunikationskunst, er bogens styrke dens kritiske refleksioner og spørgsmål til den moderne leders håndtering af den kommunikative udfordring.
Bogen trækker på indsigter fra en række teoretiske områder og discipliner som sociologi, organisationsteori, lingvistik, marketing, erhvervsøkonomi, forbruger-adfærd, medie-analyse, etik, management, branding og kommunikation. Bidragsyderne anvender disse indsigter på konkrete eksempler af de forskellige stakeholders, virksomheder bør være opmærksomme på i deres strategiske kommunikation.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Mette Morsing / Suzanne C. Beckmann (red.)
Sideantal: 304
Sprog: Engelsk
Originaltitel: Strategic CSR Communication
Originalsprog: Engelsk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 2
Udgave: 1
Udgiver: Djøf
Bredde: 154 mm
Højde: 230 mm
Dybde: 20 mm
Vægt: 513 g
Udgivelsesdato: 31 Oct 2006
Oplagsdato: 22 Sep 2013
Varefakta
Reference

b-9788757415872

Sprog

Engelsk