Procesforbedringer i sundhedsvæsenet

Procesforbedringer i sundhedsvæsenet Forstør

260,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Formålet med denne fremstilling er at give et erfaringsbaseret indblik i, hvordan procesforbedringer gennemføres i sundhedsvæsenet. Målgruppen er sundhedspersonale, som søger viden om, og inspiration til, denne form for organisationsforandringer. Det er dog ikke en facitliste over at opnå succesfulde forbedringer. Gennemførelsen af procesforbedringer må tage udgangspunkt i den enkelte organisations behov, ressourcer og betingelser. Bogen giver et overblik over hele forløbet fra idé til gennemførelsen er færdig, og videregiver erfaringerne med hvad der virkede og hvad der ikke virkede. Bygger primært på erfaringerne fra en række procesforbedrings- og leanprojekter i Region Sjælland. Beskriver nogle af de vigtigste begivenheder og aktiviteter i et procesforbedringsprojekt, samt at påpege den afgørende succesfaktor; nemlig at organisationen fortsætter med at tænke i forbedringer og nye løsninger – det er en fortsat rejse og ikke en bestemt destination.


Indholdsoversigt Figurer og tabeller Forord Om manualens tilblivelse Introduktion Kapitel 1. Spild og værdi i sundhedsvæsenet Kapitel 2. Hvor skal vi begynde? Kapitel 3. Projektplanen Kapitel 4. Organisering og roller Kapitel 5. Værdistrømsanalysen Kapitel 6. Mål, målinger og målstyring Kapitel 7. Barrierer og succesfaktorer Hvis du vil vide mere Noter

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Esben Rahbek Gjerdum Pedersen / Mahad Huniche
Sideantal: 118
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Djøf
Bredde: 154 mm
Højde: 230 mm
Dybde: 9 mm
Vægt: 204 g
Udgivelsesdato: 24 Mar 2013
Oplagsdato: 24 Mar 2013
Varefakta
Reference

b-9788757430660

Udgivelsesår

2013

Sprog

Dansk