Lego - Den danske ledelseskanon, 3 - Globaliseringen af den gode idé

Lego - Den danske ledelseskanon, 3 - Globaliseringen af den gode idé Forstør

200,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Bogen er en del af Den danske ledelseskanon. Der findes virksomheder, der bygger på en ide, der er så stærk, at den kan overleve i generationer eller århundreder. For en leder er nøgleopgaven i en sådan virksomhed at forstå ideen til bunds og sikre, at alle andre i virksomheden også forstår den, så ideen konstant kan nyfortolkes i samklang med skiftende tidsånd, skiftende generationer af kunder og skiftende markedsvilkår. I modsat fald risikerer virksomheden at miste fodfæstet og kuldsejle, fordi ideen ikke længere er tydelig og mister sin tiltrækningskraft. Det var hvad der var ved at ske i Lego for 10 år siden – en virksomhed, der kendt verden over for sine små klodser, der slipper fantasien løs hos børn og voksne. Plastklodsen dukkede ved at en britisk sælger af plaststøbemaskiner kom til Danmark med et patent på en lille plastikklods. Lego gik i gang med at producere den i 1958. Plastklodsen blev siden kåret til “århundredets legetøj”. I 2010 producerede LEGO mere end 24 milliarder klodser. Men klodserne er hverken essensen af LEGO eller det, virksomheden blev grundlagt på. Ideen i LEGO er den gode leg. Da ledelsen glemte det, var Lego ved at gå konkurs. Her er historien, der begynder i en lille dansk landsby midt under 1930ernes depression.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Mikael R. Lindholm / Frank Stokholm
Sideantal: 112
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Søren Roed Schack
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Indbundet
Oplag: 1
Udgave: 1
Fagredaktør: Per Nikolaj Bukh,Per Jenster,Kurt Klaudi Klausen,Steen Hildebrandt,Majken Schultz
Udgiver: Gyldendal
Bredde: 134 mm
Højde: 207 mm
Dybde: 15 mm
Vægt: 227 g
Udgivelsesdato: 21 Sep 2011
Oplagsdato: 21 Sep 2011
Varefakta
Reference

b-9788702092479

Sprog

Dansk

Lego - Den danske ledelseskanon, 3 - Globaliseringen af den gode idé Gyldendal