Ledelse i moderne organisationer

Ledelse i moderne organisationer Forstør

255,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Denne bog forstår ledelse som noget, der opstår ud af situationen – også i de tilfælde, hvor man som leder søger at planlægge sine handlinger. Derfor træder bogen væk fra opfattelsen af, at ledelse kan bedrives ud fra veletablerede recepter. Vi kan lære meget af teorier og modeller, og meget kan planlægges og forudsiges, men vejen skal findes, mens man bevæger sig. Derfor beretter bogens første halvdel om centrale begivenheder i fem små og mellemstore virksomheder, der mødte forskellige former for krise, fandt vej ud af krisen og brugte erfaringerne til at opnå ny styrke. Temaerne i disse historier er globalisering, nye konkurrencevilkår, fornyelse af virksomhedens identitet og relationel ledelseskommunikation. Bogens anden halvdel behandler forskellige aspekter af innovation, der er den centrale ledelsesmæssige udfordring i den nuværende fase af globaliseringen. Her handler det om, hvad man som leder kan lære inden for ledelse af organisatorisk kreativitet, organisatorisk innovation, innovationsledelse og åbne innovationsprocesser. Bogen henvender sig til ledere, der vil udvide deres teoretiske forståelse af egen praksis; til forskere, der interesser sig for forskellige dimensioner af ledelse; og til studerende på universitets- og masteruddannelser, der vil fordybe sig i forskellige tilgange til ledelse. Forfatterne er alle tilknyttet FIRM-forskningsgruppen ved Institut for Økonomi og Ledelse, Aalborg Universitet.


Indholdsoversigt Kapitel 1. Ledelse i moderne organisationer – af Allan Næs Gjerding Kapitel 2. Ledelse uden grænser- af Jørgen Gulddahl Rasmussen Kapitel 3. Strategisk ledelse under nye vilkår – af Mette Vinther Larsen Kapitel 4. Fornyelse og virksomhedsidentitet – af Jesper Engsig & Allan Næs Gjerding Kapitel 5. Relationel ledelseskommunikation – af Mette Vinther Larsen & Jørgen Gulddahl Rasmussen Kapitel 6. Ledelse af organisatorisk kreativitet – af Rasmus Lindgaard Kapitel 7. Organisatorisk innovation – af Allan Næs Gjerding Kapitel 8. Innovationsledelse – af René Nesgaard Nielsen Kapitel 9. Virksomheders anvendelse af åbne innovationsprocesser – af Lars Gelsing Kapitel 10. En ny form for ledelseslitteratur – af Allan Næs Gjerding Referencer

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Allan Næs Gjerding m.fl.
Sideantal: 166
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Djøf
Bredde: 155 mm
Højde: 229 mm
Dybde: 11 mm
Vægt: 282 g
Udgivelsesdato: 10 Apr 2013
Oplagsdato: 10 Apr 2013
Varefakta
Reference

b-9788757430851

Udgivelsesår

2013

Sprog

Dansk