Kompleksitet - Virksomhedens største udfordring

Kompleksitet - Virksomhedens største udfordring Forstør

300,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Hvad gør toplederen, når kompleksitet æder 40 % af profitten?Typisk ikke noget. Det er nemlig de færreste, der ved, hvad kompleksitet gør ved forretningen – og især hvad man kan gøre ved kompleksiteten. Kompleksiteten er på spil, hvis virksomheden har tusindvis af produkter i porteføljen, mens kun et fåtal er aktive og profitable. Eller hvis organisationen kører i bakgear, fordi kritiske beslutninger drukner i et hav af udvalg med uklare mandater og roller.Toplederen bør tage affære og følge Nørgaard og Lykkes anbefalinger om, hvordan ledelsen sikrer en balance mellem kompleksitet i kerneforretningen og enkelhed i den øvrige organisation. Via erfaringer fra blandt andet LEGO, Danfoss og TDC viser de, at vilkårene for succes opstår, når ledelsen sætter rammer for virksomhedens portefølje, processer og projekter. Undervejs får toplederen en trinvis tilgang til at arbejde strategisk med kompleksitet og derved til at indfri det største potentiale, mange virksomheder uvidende går glip af.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Anders Nørgaard / Tomas Lykke
Sideantal: 181
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Søren Roed Schack
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Tegnet af: Søren Roed Schack
Udgiver: Gyldendal
Bredde: 139 mm
Højde: 221 mm
Dybde: 17 mm
Vægt: 302 g
Udgivelsesdato: 25 Aug 2014
Oplagsdato: 25 Aug 2014
Varefakta
Reference

b-9788702163520

Sprog

Dansk

Kompleksitet - Virksomhedens største udfordring Gyldendal