Kommunikation om innovation - Fra brændende vision til levende organisationskultur

Kommunikation om innovation - Fra brændende vision til levende organisationskultur Forstør

495,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Verden er fuld af innovation. Nye teknologier, nye produkter, nye serviceydelser og helt nye industrier er dukket op.
Hvordan du kommunikerer om innovation, er afgørende, når du vil skabe mærkbar formidling, der kan omsættes til konkret handling. At kommunikere om innovation er en særlig form for kommunikation, der stiller skærpede krav til, at lederen er kreativ, tillidsskabelse, autentisk og mestrer evnen til at udstikke en retning.At få andre mennesker til at tænke og handle innovativt gennem sin kommunikation, er dog en vanskelig opgave.


Kvalitativ innovationskommunikation forudsætter organisatorisk forståelse, og bogen bidrager af samme grund til forskelligartet indsigt i motivation, strategi, kompleksitet, ledelse, tillid, feedback, kultur, læring, storytelling og præsentation – baseret på den nyeste viden inden for områderne. Den gode nyhed er, at innovationskommunikation kan læres.Denne bog hjælper dig til at blive en god og troværdig innovationkommunikator, der kan inspirere til at omsætte innovation fra brændende vision til levende organisationskultur.
Om forfatterne Susanne Rubæk, cand.scient.adm. i driftsøkonomi, suppleret med en række proceskonsulentuddannelser. Hun har bred erfaring fra ansættelser i privat og offentlig regi. Susanne er ekstern lektor og næstformand i Dansk Crowdsourcing Forening.
Morten Svalgaard Nielsen, teaterinstruktør, MA i ledelses- og organisationspsykologi og forfatter til bl.a. ”Ledelse fra scenekanten”. Mortens erfaringer fra arbejdet som lederudviklingskonsulent og hans baggrund som leder i teaterverdenen, og som iscenesætter af talrige teaterforestillinger, har givet ham unik viden om formidling og kreativitet.
Indholdsoversigt Forord Bogens opbygning
DEL 1. Innovation som nyhedsværdi og motivation som drivkraft Kapitel 1. Innovation Kapitel 2. Motivation
DEL 2. At arbejde med visioner, mening og strategi i komplekse organisationer Kapitel 3. Mening og strategi Kapitel 4. Kompleksitet, ikke-viden og dilemmaer
DEL 3. At bedrive ledelse i innovationsmiljøer Kapitel 5. Ledelse Kapitel 6. Selvledelse og delegering Kapitel 7. Tillid og troværdighed
DEL 4. Kommunikation som kulturskabende gamechanger Kapitel 8. Kommunikation, modstand og feedback Kapitel 9. Kultur, læring og kreativitet Kapitel 10. Præsentationer og storytelling Kapitel 11. Interviews
Efterskrift Kildeliste

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Susanne Rubæk / Morten Svalgaard Nielsen
Sideantal: 250
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Jurist- Og Økonomiforbundet
Bredde: 155 mm
Højde: 230 mm
Dybde: 18 mm
Vægt: 450 g
Udgivelsesdato: 30 Mar 2016
Oplagsdato: 30 Mar 2016
Varefakta
Reference

b-9788757433371

Udgivelsesår

2016

Sprog

Dansk

Kommunikation om innovation - Fra brændende vision til levende organisationskultur Jurist- Og Økonomiforbundet