Introduktion til Mikroøkonomi

Introduktion til Mikroøkonomi Forstør

325,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Økonomisk teori og metode er en del af grundlaget i ethvert samfundsvidenskabeligt studium.
Introduktion til Mikroøkonomi introducerer økonomisk teori om markedsøkonomi og markedskræfter, og henvender sig til studerende ved videregående uddannelser uden forkundskaber i teoretisk mikroøkonomi.Introduktion til Mikroøkonomi omhandler markedet og dets forskellige konkurrenceformer, præsenteret med referencer til den teorihistoriske udvikling.
Den er et redskab til at forstå samfunds- og erhvervsøkonomiske problemstillinger i mikroøkonomisk perspektiv og kritisk kunne forholde sig til disse i en tid, hvor den markedsøkonomiske tænkning udbredes til næsten alle dele af samfundslivet. Dette er derfor en brugsbog og værktøjskasse, som også skulle give grundlag for egne studier i forbindelse med projektarbejde og faglig diskussion.
Om forfatteren
Jesper Jespersen er dr.scient.adm., professor i samfundsøkonomi ved Roskilde Universitet. Har beskæftiget sig med fagområderne Makroøkonomi, Økonomisk politik og Videnskabsteori. Læs mere om forfatter og professor Jesper Jespersen. Erik Gaden.
Indholdsoversigt Forord Kapitel 1. Indledning Kapitel 2. Efterspørgsel Kapitel 3. Udbud Kapitel 4. Monopolistisk konkurrence og fuldkommen konkurrence Kapitel 5. Oligopol og monopol Kapitel 6. Den offentlige sektors opgaver Kapitel 7. International handel Kapitel 8. Miljø og ressourcer Kapitel 9. Cost benefit-analyser Stikordsregister

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Jesper Jespersen / Erik Gaden
Sideantal: 241
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 3
Udgiver: Djøf
Bredde: 154 mm
Højde: 230 mm
Dybde: 16 mm
Vægt: 390 g
Udgivelsesdato: 31 Jan 2016
Oplagsdato: 31 Jan 2016
Varefakta
Reference

b-9788757435191

Udgivelsesår

2007

Sprog

Dansk