Hvor er pointen? - kommunikationsfaglige vinkler på argumentation

Hvor er pointen? - kommunikationsfaglige vinkler på argumentation Forstør

280,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Der er meget andet i spil end den rene logik, når argumenterne flyver frem og tilbage i dagligdagen og i den offentlige debat. De traditionelle analysemodeller og analysebegreber er ikke altid lige nemme at anvende, og heller ikke særligt dækkende, når det drejer sig om praktisk kommunikation, hvor konteksten og situationen, herunder deltagernes fokus, normer og værdier, er væsentlige for argumenternes styrke.
I Hvor er pointen? har seks kommunikationsforskere fra Roskilde Universitetscenter samlet deres erfaringer og helt nye bud på, hvordan vi finder hoved og hale i de meget forskellige argumenter og argumentationsformer, som vi møder og bruger i hverdagens diskussioner såvel som i offentlig debat.
Bogen henvender sig til alle med interesse for kritisk analyse, forståelse og deltagelse i praktisk argumentation.

Indholdsoversigt

Indledning
Oversigt over kapitlerne
Argumentation og model - en opdatering af Toulmins model på dansk - af Henrik Juel
Argumentation og appelformer på menuen - af Jody Shaw
Appelformer i argumentation - af Jan Foght Mikkelsen
Invitationer til dialogisk argumentation - en diskussion af den retoriske forskønnelses funktion i argumentation - af Sanne Knudsen
Fortællingen som argumentation - af Leif Becker Jensen
At analysere argumentation - et bud på en strategi - af Karsten Pedersen
Argumentmodellen i brug - udfordring og fortolkning - af Henrik Juel

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Henrik Juel (red)
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Handelshøjskolens Forlag
Bredde: 154 mm
Højde: 230 mm
Dybde: 13 mm
Vægt: 328 g
Udgivelsesdato: 14 Jul 2011
Oplagsdato: 19 Jul 2011
Varefakta
Reference

b-9788762903937

Udgivelsesår

2011

Sprog

Dansk

Hvor er pointen? - kommunikationsfaglige vinkler på argumentation Handelshøjskolens Forlag