Folketingsvalgkampen 2011 i perspektiv

Folketingsvalgkampen 2011 i perspektiv Forstør

495,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Sidste varer på lager.

Valgkampe er sæsonarbejde – partierne, kandidaterne og deres kampagneledere og medierådgivere smider alt, hvad de har i hænderne og kaster sig ind i kampen om vælgernes gunst. Men hvilken forskel gør det, og flytter valgkampen stemmer? ” Folketingsvalgkampen 2011 i perspektiv” analyserer det til dato mest omfattende datamateriale om folketingsvalgkampe.

Med udgangspunktet i en detaljeret kortlægning af valgkampens mange mekanismer, og den herpå baserede forståelse af valgkampens effekter på vælgerne, er bogen et stærkt samlet bidrag til en ny og mere nuanceret forståelse af valgkampe i Danmark.
Indholdsoversigt Figur- og tabeloversigt Studier i dansk politik Forord Kapitel 1. Indledning - af Kasper Møller Hansen Kapitel 2. Valgkampen 2011 i perspektiv - af Kasper Møller Hansen Kapitel 3. Partiernes kampagneudgifter - af Karina Kosiara-Pedersen Kapitel 4. Kandidaternes kampagner - af Kasper Møller Hansen, Jens Hoff & Karina Kosiara-Pedersen Kapitel 5. Partimedlemmer i valgkamp - af Karina Kosiara-Pedersen Kapitel 6. Interesseorganisationer og virksomheder i valgkamp - af Karina Kosiara-Pedersen Kapitel 7. Mediernes meningsmålinger - af Kasper Møller Hansen Kapitel 8. Valgkampens negative kampagnebudskaber - af Kasper Møller Hansen & Rasmus Tue Pedersen Kapitel 9. Dør-til-dør-kampagnens effekt på kendskab, personlige stemmer og partivalg – et felteksperiment - af Daniel Witt Jason & Simon Kollerup Kapitel 10. Partilederdueller på TV - af Jonas Hedegaard Hansen & Kasper Møller Hansen Kapitel 11. Valgplakater - af Karina Kosiara-Pedersen Kapitel 12. Hvilke vælgere bliver eksponeret for kampagnen? - af Kasper Møller Hansen Kapitel 13. Værdi- og fordelingspolitik i en valgkamp - af Kasper Møller Hansen Kapitel 14. Valgkampens dagsorden i perspektiv - af Jens Olav Dahlgaard, Kasper Møller Hansen & Rasmus Tue Pedersen Kapitel 15. Partiernes politiske dagsorden i valgkampen - af Karina Kosiara-Pedersen Kapitel 16. Avisernes fokus og framing under valgkampen - af Rasmus Tue Pedersen Kapitel 17. Mere rød, mere blå: Kampagner forstærker vælgernes partisympati - af Kasper Møller Hansen & Karina Kosiara-Pedersen Kapitel 18. Effekten af kandidaternes kampagner - af Kasper Møller Hansen, Jens Hoff & Karina Kosiara-Pedersen Kapitel 19. Valgkampens effekt på vælgernes politiske viden og efficacy - af Kasper Møller Hansen & Rasmus Tue Pedersen Kapitel 20. Hvilken effekt har interesseorganisationernes deltagelse? - af Karina Kosiara-Pedersen Kapitel 21. Partiledersympati - af Kasper Møller Hansen & Karina Kosiara-Pedersen Kapitel 22. Tvivlerne under valgkampen - af Kasper Møller Hansen Kapitel 23. Valgkampens betydning for de personlige stemmer - af Jonas Hedegaard Hansen Kapitel 24. Konklusion – valgkampens karakteristika, effekter og fremtid - af Kasper Møller Hansen Referencer

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Karina Kosiara-Pedersen / Kasper Møller Hansen
Sideantal: 436
Sprog: Dansk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Fagredaktør: Rune Stubager,Kasper Møller Hansen
Udgiver: Djøf
Bredde: 154 mm
Højde: 230 mm
Dybde: 26 mm
Vægt: 723 g
Serie: Studier i dansk politik
Udgivelsesdato: 06 Apr 2014
Oplagsdato: 06 Apr 2014
Varefakta
Reference

b-9788757430554

Udgivelsesår

2014

Sprog

Dansk