Danske succeser i Kina - Vinderstrategier på verdens største marked

Danske succeser i Kina - Vinderstrategier på verdens største marked Forstør

300,00 kr

Varens tilgængelighed

Bestillingsvare: Afsendes om 2-3 hverdage

Kinas økonomi bliver femdoblet i løbet af de næste 35 år, og danske virksomheder knokler for at få foden indenfor på det kinesiske marked. Nogle tager syvmileskridt mod succes. Andre træder deres barnesko – og betaler prisen for fodfejl.Hugo Gaarden samler trådene i et vue over de danske satsninger i Kina. Vi får indblik i mere end 30 virksomheders erfaringer og fiaskoer og hører deres ledere og landechefer uddybe strategier for at operere i et land, hor radikale forandringer er normen, og hvor de olitiske vinde kan blæse enhver plan omkuld.Læs om Mærsk, Rockwool, Vestas, Grundfos og Jysk, der hver især har erkendt, at vækst kræver autonom ledelse, mens mangel på kapital og indsigt i Kina ofte spænder ben for projekter. Firmaer på vej til Kina kunne få mere momentum med kapital fra danskepensionskasser.Bogen beskæftiger sig også med virksomhedernes finansiering og kommer med forslag om at etablere en ny fond for investeringer i Kina. Fonden skal gøre det muligt at få danske pensionskapital med til Kina. Budskabet er, at pensionssektoren bør afsætte 1 pct. af den samlede danske pensionsopsparing på 3.000 mia. kr. til investering i danske virksomheder i Kina. Det vil give dansk erhvervsliv et mægtigt løft i det land, der bliver verdens største marked og økonomi. Med udsigt til stagnation i den vestlige verden er det nødvendigt at satse massivt på vækstlandene – med Kina i spidsen – for at kompensere for tilbageslæbet. Det kan ske efter parolen: „Hvad indad tabes i Vesten, må udad vindes i Østen.“

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Hugo Gaarden
Sideantal: 330
Sprog: Dansk
Omslagsgrafiker: Katharina Berggreen
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: Hæftet
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Gyldendal
Bredde: 142 mm
Højde: 222 mm
Dybde: 28 mm
Vægt: 541 g
Udgivelsesdato: 22 Feb 2015
Oplagsdato: 22 Feb 2015
Varefakta
Reference

b-9788702170115

Sprog

Dansk

Danske succeser i Kina - Vinderstrategier på verdens største marked Gyldendal