Brug dit brand - Udtryk identitet gennem corporate branding

Brug dit brand - Udtryk identitet gennem corporate branding Forstør

350,00 kr

Varens tilgængelighed

Ikke på lager online

Et corporate brand er et af de vigtigste aktiver i mange virksomheder. I denne bog har forfatterne Majken Schultz og Mary Jo Hatch i dialog med ledere fra verdensbrands som fx LEGO Gruppen, Novo Nordisk, Nissan og Johnson & Johnson udviklet en model, der kan vurdere, hvor gode virksomhederne er til at håndtere deres brand. Casehistorierne i Brug dit brand er rige, og hvert kapitel har sine egne cases til at illustrere pointerne.Corporate branding: en dynamisk ledelseopgave for det øverste ledelseslag Schultz og Hatch’ corporate brand-arbejde placerer ledelsesansvaret for brandhåndteringen på højeste niveau. Ikke i marketing og HR-afdelingen! Hver enkelt stakeholder: medarbejdere, kunder, leverandører og ”brandtilbedere” spiller en vigtig rolle, når det gælder om at definere betydningen og skabe værdien af det brand, der knytter alle stakeholdere til virksomheden. Majken Schultz og Mary Jo Hatch er helt overbeviste om, at samtænkning mellem vision, kultur og image er altafgørende for at få succes med sit brand: ”Hver eneste gang man får øje på et vellykket corporate brand, kan man konstatere en sammenhæng mellem det, virksomhe-dens øverste ledelse ønsker at opnå i fremtiden (dens strategiske vision), det, som virksomhedens medarbejdere ved eller tror på (nedfældet i dens kultur), og det, som de eksterne inte-ressenter forventer af eller forbinder med virksomheden (deres forskellige billeder eller image af virksomheden)… – jo større samhørighed mellem vision, kultur og image, desto stærkere bliver brandet”.Grundbog: overblik og præcis vejledningBrug dit brand er grundbogen, der giver ledere, virksomheder, reklame- og kommunikationsfolk – og alle andre interessenter – overblikket over corporate brandledelse. Bogen tegner både de store linier inden for corporate brand-udvikling og giver præcis vejledning til, hvordan ledere kan begynde den omfattende og aldrig afsluttede opgave at lede virksomhedens corporate brand.

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Mary Jo Hatch / Majken Schultz
Sideantal: 300
Sprog: Dansk
Originaltitel: Taking Brand Initiative
Originalsprog: Engelsk
Produktvariant: Indbundet
Oversætter: Lena Fluger
Oplag: 2
Udgave: 1
Udgiver: Gyldendal
Bredde: 134 mm
Højde: 207 mm
Dybde: 29 mm
Vægt: 497 g
Udgivelsesdato: 24 Aug 2009
Oplagsdato: 11 Sep 2012
Varefakta
Reference

b-9788702078169

Udgivelsesår

2009

Sprog

Dansk

Brug dit brand - Udtryk identitet gennem corporate branding Gyldendal