Advertising Law

Advertising Law Forstør

800,00 kr

Varens tilgængelighed

Ikke på lager online

En af de vigtigste forudsætninger for den moderne markedsøkonomi er at erhvervsdrivende, der er involveret i handel bør have ret til at informere markedet om de varer og tjenesteydelser, de tilbyder. Denne ret til at foretage kommerciel kommunikation, herunder reklame, er grundlæggende for god forretningsskik og konkurrencen. Reguleringen af reklame er derfor af stor betydning, både økonomisk og juridisk. Retten til at annoncere er en del af retten til at udøve en forretning, og derfor én af vores mest grundlæggende juridiske rettigheder.

Indholdsfortegnelse
PART I. CONCERNING THE SUBJECT
Chapter 1. Advertising Law and commercial freedom of expression. The subject
Chapter 2. The General Principles of Advertising Law
Chapter 3. Commercial freedom of expression
Chapter 4. The challenge to the regulation of advertising from commercial freedom of expression – General principles
PART II. ADVERTISING LAW AND COMMERCIAL SPEECH
Chapter 5. Misleading advertising – Commercial freedom of expression and Consumers
Chapter 6. Comparative, unfair and disparaging advertising – Commercial freedom of expression and competitors
Chapter 7. Commercial freedom of expression and the public Interest
Chapter 8. Cross-border aspects – the internet and the free movement of advertising
Chapter 9. Should commercial expression be covered by protection of freedom of expression?
Bibliography
Index

Flere detaljer

Beskrivelse
Forfatter: Caroline Heide-Jørgensen
Sideantal: 550
Sprog: Engelsk
Originalsprog: Dansk
Produktvariant: INDBUNDET
Oversætter: Steven Harris
Oplag: 1
Udgave: 1
Udgiver: Djøf
Bredde: 164 mm
Højde: 235 mm
Dybde: 41 mm
Vægt: 1070 g
Udgivelsesdato: 29 Jan 2013
Oplagsdato: 29 Jan 2013
Varefakta
Reference

b-9788757423013

Udgivelsesår

2013

Sprog

Engelsk